A Ferrari évek óta erőlteti, hogy a nagy csapatok indíthassanak harmadik autókat vagy épp eladhassák a kasztnijaikat a kisebb csapatoknak. Ezt a jelenlegi szabályok tiltják, a csapatokat pontosabban körülíró konstruktőr fogalma szerint a kasztnit mindenkinek önállóan kell fejlesztenie.
Az olasz La Stampa szerint most átfogalmaznák a definíciót, a Ferrari és Bernie Ecclestone is azt szeretné, ha megjelenhetnének a B-csapatok a rajtrácson, hiszen ezzel a mezőny végében lévő alakulatok jóval versenyképesebbek lennének, jobb lehetne a sokat emlegetett „show”.
A témáról csütörtökön, Genfben tárgyal majd a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a csapatok, a motorszállítók, a versenyszervezők és a szponzorok képviselőit, valamint Bernie Ecclestone-t és az FIA-elnök Jean Todtot tömörítő Forma-1-es bizottsága.
Úgy tudni, hogy az ötletet elsősorban a McLaren és a Red Bull ellenzi, bár a két csapatot könnyen sarokba lehet szorítani azzal, hogy a wokingiak 2008-ra David Richards Prodrive-jának akartak autót eladni, míg a Red Bull négy éven keresztül adta a saját kasztnijait a Toro Rossónak – ma pedig a Force India alkatrészeket, a Virgin műszaki hátteret kap a McLarentől, a Red Bull pedig a Team Lotus „beszállítója”.
A mclarenes Martin Whitmarsh szerint a Sauberhez és a Toro Rossóhoz hasonló önálló középcsapatok belerokkannának, ha mondjuk a HRT „olcsón” vásárolt B-Ferrarikkal állhatna rajthoz.
„Kötelességünk a sportág és a csapatok támogatása. A vásárolt kasztnik azonban valószínűleg tönkretennék a kisebb csapatokat. A Red Bull, a McLaren, a Ferrari és talán a Mercedes is képes lenne autókat eladni, de ha rosszul kezeljük a sportágat, akkor előfordulhat, hogy csak nyolc csapat marad. Az F1-nek minden csapat számára üzletileg fenntarthatónak kellene lennie” – mondta az angol még Indiában.
A megosztó kérdés egyébként igen rosszkor vetődik fel, hiszen a csapatok szervezete, a FOTA egysége már amúgy is inog a költségcsökkentési egyezmény eltérő értelmezései miatt – talán nem is véletlen, hogy Bernie Ecclestone most állt be a Ferrari mögé a kliensautók tekintetében…