A Ferrari a hétvégén Mugellóban tartotta márkakupa-sorozata szezonzáróját, a World Finalst. Természetesen az elnök, Luca di Montezemolo is ott volt, és meg is szólalt, újra a elővette vesszőparipáit, a tesztelés visszahozását, az aerodinamika szerepének csökkentését és a harmadik autók bevezetését. A „kívánságoknak” megint a szokásos módon, a kiszállással való fenyegetéssel adott súlyt.

„Ma is a Forma-1 az életünk, de a Ferrari nélkül nincs Forma-1, ahogy a Ferrari is nagyon más lenne az F1 nélkül. Tudunk türelmesek lenni, de pontos feltételeink vannak a részvételünk folytatására” – mondta.

„Nem csak a publicitás miatt versenyzünk (az F1-ben), első sorban az utcai autóink fejlesztése, a kasztnik, motorok, elektronikai és egyéb alkatrészek és az aerodinamika kikísérletezése a célunk, hogy ezeket átvihessük a közutakra, ez egyre fontosabbá vált az elmúlt 20 évben.”
 
„Nem jó, hogy a teljesítmény 90 százaléka kizárólag az aerodinamikán múlik a másik nagy negatívum, hogy gyakorlatilag a miénk az egyetlen sport, ahol nincs tesztelés. Autókat építünk, nem helikoptereket, repülőket vagy rakétákat. Persze nem kell visszatérnünk a múlt vadhajtásaihoz, de azért az sem jó helyzet, hogy az utánpótlás-programunk ifjoncai nem vezethetnek.”

„Végül ott van a harmadik autók kérdése, amelyet – és most jól figyeljenek rám – nem is elsősorban a magunk érdekei miatt támogatunk, hanem a sportág javára. Hisszük, hogy a szurkolók, a média és a szponzorok érdeke is az, hogy több versenyképes autó legyen a pályán, ahelyett, hogy két-három másodperccel lassabb kocsik mennek, amelyeket pár kör után már leköröznek. 1961-ben Giancarlo Baghetti például egy privát Ferrarival nyerte meg a Francia Nagydíjat – jó lenne, ha jövőben az egyik (harmadik) autónk mondjuk amerikai, kínai vagy épp abu-dzabi színekben indulna.”

Montezemolo harmadik autós elképzelése ellen szól azonban, hogy a harmadik autót nevezni képes nagy csapatok versenyképessége már középtávon ellehetetlenítené a kisebb csapatokat, amelyeknek jóval kisebb reménye lenne az eredményekre és így a gazdasági fennmaradásra.

Az általa vélt problémák felsorolása után az elnök egyébként még egyszer előhúzta a kiszállási kártyát:

„Úgy támogatjuk meg a nézeteinket, ahogy nekünk tetszik, akinek ez megfelel, rendben, akinek nem, annak el kell fogadnia, hogy mi így gondoljuk. Ha a Forma-1 továbbra is szeretné a Ferrarit, akkor változnia kell, újra a technológiai haladás élén kell járnia, miközben figyel a költségekre is. Mi nem szponzorként, hanem gyártóként vagyunk itt.”