Ferrari: Csak a szokásos 1
Ferrari: Csak a szokásos 39 A Ferrari Abu-Dzabiban is hozta a már megszokott formáját, a piros autók a Red Bullok és a McLarenek mögött a harmadik sorba kvalifikálták magukat. Az időmérős eredmény a papírforma, a kilátások szintén.

„Nagyjából ott vagyunk, ahogy az időmérő előtt számítottunk rá. Nem is azért, mert 18-ból nyolcadszorra jutottam az 5. helyre, hanem azért, mert egy-két ritka kivételtől eltekintve egész évben az volt a felállás, hogy a McLaren és a Red Bull gyorsabb nálunk szombaton, de vasárnap már más a helyzet, közelebb vagyunk hozzájuk. Tudjuk, hogy a dobogóért küzdhetünk, de ehhez mindennek tökéletesen kell sikerülnie, a rajtnak és a stratégiának is” – mondta Fernando Alonso, aki elmondta, hogy nem is nagyon akart erőlködni a Q3-ban, nem tett fel friss gumikat.

„Úgy gondoltam, hogy a Q3-ban csak egyet megyek, de az első nekifutás nem volt tökéletes ezért inkább a végéig próbálkoztam. Nem hiszem, hogy sokat számított volna a második menetben egy friss szett gumi, a kopás nem túl erős. Lehet, hogy úgy jobb időm lett volna a második vagy harmadik gyors körön, de ez ártott volna a holnapi stratégiának, a többieknél kopottabb gumival kellene rajtolnom. A tiszta oldalról rajtolok, bízom benne, hogy az első kör jó lehetőség lesz, hogy pár helyet előrelépjek” – tette hozzá.

Alonso elmondta, hogy ő ugyan elégedett volt a saját első szárnyával, de Massánál a csapat az új, már 2012-re szánt kísérleti darab helyett egy régit tett fel, de így legalább több adatot gyűjthetnek vasárnap.

A brazil nem is volt igazán elégedett a kvalifikációs eredményével, igaz, inkább a gumikra, mint a szárnyra panaszkodott:

„Hogy őszinte legyek, többet vártam az időmérőtől. A vártnál nehezebben tudtam működésre bírni a gumikat az első gyors körön, talán jobb lett volna hosszabb etapon kétszer-háromszor próbálkozni. Persze, a régi szárny használata is elvett valamit a teljesítményből, Indiában, amikor kipróbáltam, rögtön javulást éreztem vele, de nem hiszem, hogy amúgy az első két sorba juthattam volna. Meglátjuk, mi lesz holnap. A DRS biztosan segít majd az előzésben, de láthattuk már idén, hogy ez azért nem mindig garantált.”