F1: Ma is gond lehet az előzés 1
F1: Ma is gond lehet az előzés 39 Az Abu-Dzabi Nagydíj első két éve azt mutatta, hogy a Yas Marina pályán a mai autókkal szinte lehetetlen előzni. A tavalyi futam után felmerült a nyomvonal átalakítása is, de az előzéseket segítő mozgó hátsó szárny, a DRS idei bevezetése miatt ezt végül elnapolták.

Az FIA a mostani versenyre két előzési zónát jelölt ki a pályára, a szabadedzések tapasztalatai alapján pedig a tegnapi nap végén úgy döntöttek, az elsőt, a 7-es kanyar után kezdődő szakaszt még meg is hosszabbítják 75 méterrel. A versenyzők azonban még így sem túl bizakodók.

„A saját tapasztalataim alapján a hosszabb zóna sem segít majd. Én a 7-es kanyar kijáratától egészen a 8-as kanyarig próbáltam a DRS-t, de így is alig ment az előzés. Szóval a 75 méteres hosszabbítás nem jelent majd sokat, mert még így is csak az egyenes felén használjuk a szárnyat. Nehéz lesz” – mondta Jenson Button.

„Majd meglátjuk, hogyan működik a DRS. A tegnapi tapasztalataink azt mutatták, hogy a zóna nem elég hosszú, ezért az FIA kiterjesztette. Reméljük, működik majd, de nehéz előre megtippelni, majd a futam után tudjuk csak megítélni” – magyarázta Fernando Alonso.

Lewis Hamiilton szerint amellett, hogy rövid, még a szakasz kezdőpontja is rossz helyen van:

„Talán még jobban meg is hosszabbíthatnák. Nekem is ugyanaz volt a problémám, mint Jensonnak. Egy Toro Rosso ellen mentem, amelyik gyors az egyenesen, én használtam a DRS-t, ő nem. De mire utolértem, már késő volt. Tavaly is csak az egyenes végén tudtam utolérni az autókat és akkor már késő. Ha a DRS-zóna nem kezdődik elég korán, akkor most is ugyanez lehet, nem lesz sok előzés”