Míg tavaly leglátványosabban a Red Bull próbálkozott feltűnően hajlékony – de a vizsgálatokon rendre szabályosnak bizonyuló – első szárnyakkal, az utóbbi futamokon a Ferrari kísérletez hasonlóval.
Egyelőre azonban nincs minden rendben az olasz csapat 2012-re szánt alkatrészével, ugyanis Felipe Massa autóján Indiában és Abu-Dzabiban is az aszfaltot „nyaldosta” a légterelő az egyenesek végén az edzéseken. A brazil mindkét futamra egy régebbi darabbal volt kénytelen rajthoz állni.
A csapatnál Abu-Dzabi előtt azt mondták, hogy Massa szárnyánál csak minőségbiztosítási probléma miatt adódott a furcsa viselkedés, de a hétvégét követően elbizonytalanodtak, egyelőre rejtély a kókadozás.
„Első alkalommal egyértelmű volt, hogy a szárny összeszerelésével volt gond. Úgy gondoltuk, megértettük a problémákat, és ha megnézzük a Red Bull szárnyát, náluk is ugyanez volt a helyzet. A hosszú egyenesen fekvő DRS-zónánál sok tényezőt kell megvizsgálnunk: a guminyomást, az aszfalt simaságát és a beállításokat is. Szóval sok dolog befolyásolja. Azért tértünk vissza a régi szárnyhoz, mert az újakból csak kevés van, nem akartunk kockáztatni. Jól döntöttünk, de mindenképpen ki kell ezt még javítanunk” – magyarázta a csapatfőnök, Stefano Domenicali.
Az olasz La Stampa egyébként felvetette, hogy a Ferrari új, hajlékony szárnya nem egészen eredeti ötletből született, a feltűnése esetleg Mark Webber monzai balesetének köszönhető. Az ausztrál az Olasz Nagydíjon Felipe Massával ütközött, majd a sérült autóval a Parabolica bukóterében végezte – az RB7-es első szárnyának darabjai azonban nem kerültek vissza a Red Bull garázsába.
Azóta kiderült, hogy egy szemfüles spanyol F1-szurkoló nappaliját díszítik a Red Bull-szárnydarabok, de nem kizárt, hogy a hazai pálya „a Ferrari felé lejtett” Monzában és hozzájuk is eljutott ez-az, ami alapján elindíthatták a nem sokkal később a pályán is bevetett fejlesztéseket.
„Nem gond ez, olyan apró darabokból nem lehet érzékeny információkat kinyerni” – mondta a La Stampának a Red Bull-főnök Christian Horner, miután közölték vele, hova kerülhettek a szárny darabjai.
A Ferrari részéről hasonló érveléssel cáfolták, hogy a 2012-es szárnyuknak köze lenne a Red Bullhoz: „Ha valaki a roncsokból képes rájönni, hogyan működik valami és egy hónap alatt megtervezi és le is gyártja, az már nem a Forma-1, hanem a lehetetlenség világa.”