Az Abu-Dzabiban ma kezdődött háromnapos újoncteszt nem hozott meglepetést az élen, a leggyorsabb a világbajnoki Red Bullt vezető, az elmúlt két versenyhétvégén a szabadedzéseken a Toro Rossóval gyakorló Jean-Eric Vergne lett.

A francia tehetség a nap végén futott 1:40,011-es idejével közel egy másodperccel verte a Ferrarinál aerodinamikai tesztprogramot végző Jules Bianchit. A két pilóta egyébként jó helyzetben van, ugyanis szerdán és csütörtökön is ők vezetnek majd.

„Fantasztikus nap volt ez számomra. Óriási a világbajnoki autót vezetni, minden egyes kört élveztem. Attól pedig még szélesebb a mosolyom, hogy tudom, még lesz két napom erre! Nagyszerű lehetőséget kaptam a Red Bulltól, igyekszem a lehető legtöbbet tanulni és a legtöbbet kihozni belőle” – mondta Vergne a nap végén.

Harmadikként a Formula Renault 3.5-ben idén épp Vergne-t megverő Robert Wickens zárt, aki a bajnoki címéért jutalomként vezette a Lotus Renault autóját. A kanadai csütörtökön a Virgin autójába is átül majd.

„F1-szűzként” a svájci Fabio Leimer teljesített a legjobban, a GP2-es versenyző a Sauberrel alig egytizeddel maradt el a tapasztaltabb és sokkal jobb eredményekkel rendelkező Wickens mögött.

„Jó napom volt, délután tudtam javítani a délelőtthöz képest és nagyon sokat tanultam. Nem csak az autó ereje nyűgözött le, nem vártam, hogy ilyen sima lesz vezetni. A GP2-eshez képest nagyon stabil még a kerékvetőkön is. Egy kicsit féltettem a nyakamat a teszt előtt, de végül nem jelentett problémát. Azt viszont a nap végére már éreztem, hogy milyen óriási koncentrációt igényel a munka” – magyarázta a svájci.

F1: A Red Bull-os ifjonc zárt az élen 1
F1: A Red Bull-os ifjonc zárt az élen 63


A McLaren két tesztelője, Gary Paffett és Oliver Turvey a Force Indiá-s Max Chiltont és a GP3-bajnok Williams-tartalékost, Valtteri Bottast fogta közre. 

„Egész életemben erre vártam, de még így is felülmúlta minden várakozásomat! Az autó teljesítménye egyszerűen lenyűgöző, főleg a leszorítóerő és a tapadás, észbontó. Ijesztően gyors a gyors kanyarokban, de kiváló az egyensúlya, nagyon nyugodt a járgány” – mondta a korábban csak egy egyenes vonalú aerodinamikai teszten vezető Chilton.

A williamses Bottas egyébként igen szépen teljesített, ha tekintetbe vesszük, hogy sebességváltó-probléma miatt több órát kényszerpihenőn töltött a garázsban. A Williams a csapatok közül elsőként az új, 2012-es „periszkópos”, felülre kivezetett kipufogót is kipróbáltatta vele.

F1: A Red Bull-os ifjonc zárt az élen 64


A Toro Rossóhoz befizetett monacói, Stefano Coletti nem bírt a Team Lotusnál már nem először vezető Rodolfo Gonzalez tempójával, annál figyelemreméltóbb azonban, hogy a HRT-nél tesztelő spanyol tehetség, Dani Clos csak fél tizeddel maradt el a faenzaiak mostanában erős autójának idejétől.

A Virginnél a brit Adrian-Quaife Hobbs délelőtti körözése után a 2012-re leigazolt francia, Charles Pic kapta meg az autót, de első F1-es körei csak az ismerkedéssel teltek, igazán versenyképes időt nem ment.

Teszt, Abu-Dzabi, Yas Marina, 2011.11.15.

# Pilóta Csapat Idő
 1.  J-E. Vergne  Red Bull  1:40.011
 2.  J. Bianchi  Ferrari  1:40.960
 3.  R. Wickens  Lotus Renault GP  1:42.217
 4.  F. Leimer  Sauber  1:42.331
 5.  G. Paffett  McLaren  1:42.912
 6.  M. Chilton  Force India  1:43.016
 7.  V. Bottas  Williams  1:43.118
 8.  O. Turvey  McLaren  1:43.502
 9.  S. Bird  Mercedes GP  1:43.548
 10.  R. Gonzalez  Team Lotus  1:44.022
 11.  S. Coletti  Toro Rosso  1:45.278
 12.  D. Clos  HRT  1:45.329
 13.  C. Pic  Virgin  1:46.930
 14.  A. Quaife-Hobbs  Virgin  1:47.292