Az Abu-Dzabiban ma kezdődött háromnapos újoncteszt nem hozott meglepetést az élen, a leggyorsabb a világbajnoki Red Bullt vezető, az elmúlt két versenyhétvégén a szabadedzéseken a Toro Rossóval gyakorló Jean-Eric Vergne lett.
A francia tehetség a nap végén futott 1:40,011-es idejével közel egy másodperccel verte a Ferrarinál aerodinamikai tesztprogramot végző Jules Bianchit. A két pilóta egyébként jó helyzetben van, ugyanis szerdán és csütörtökön is ők vezetnek majd.
„Fantasztikus nap volt ez számomra. Óriási a világbajnoki autót vezetni, minden egyes kört élveztem. Attól pedig még szélesebb a mosolyom, hogy tudom, még lesz két napom erre! Nagyszerű lehetőséget kaptam a Red Bulltól, igyekszem a lehető legtöbbet tanulni és a legtöbbet kihozni belőle” – mondta Vergne a nap végén.
Harmadikként a Formula Renault 3.5-ben idén épp Vergne-t megverő Robert Wickens zárt, aki a bajnoki címéért jutalomként vezette a Lotus Renault autóját. A kanadai csütörtökön a Virgin autójába is átül majd.
„F1-szűzként” a svájci Fabio Leimer teljesített a legjobban, a GP2-es versenyző a Sauberrel alig egytizeddel maradt el a tapasztaltabb és sokkal jobb eredményekkel rendelkező Wickens mögött.
„Jó napom volt, délután tudtam javítani a délelőtthöz képest és nagyon sokat tanultam. Nem csak az autó ereje nyűgözött le, nem vártam, hogy ilyen sima lesz vezetni. A GP2-eshez képest nagyon stabil még a kerékvetőkön is. Egy kicsit féltettem a nyakamat a teszt előtt, de végül nem jelentett problémát. Azt viszont a nap végére már éreztem, hogy milyen óriási koncentrációt igényel a munka” – magyarázta a svájci.
A McLaren két tesztelője, Gary Paffett és Oliver Turvey a Force Indiá-s Max Chiltont és a GP3-bajnok Williams-tartalékost, Valtteri Bottast fogta közre.
„Egész életemben erre vártam, de még így is felülmúlta minden várakozásomat! Az autó teljesítménye egyszerűen lenyűgöző, főleg a leszorítóerő és a tapadás, észbontó. Ijesztően gyors a gyors kanyarokban, de kiváló az egyensúlya, nagyon nyugodt a járgány” – mondta a korábban csak egy egyenes vonalú aerodinamikai teszten vezető Chilton.
A williamses Bottas egyébként igen szépen teljesített, ha tekintetbe vesszük, hogy sebességváltó-probléma miatt több órát kényszerpihenőn töltött a garázsban. A Williams a csapatok közül elsőként az új, 2012-es „periszkópos”, felülre kivezetett kipufogót is kipróbáltatta vele.
A Toro Rossóhoz befizetett monacói, Stefano Coletti nem bírt a Team Lotusnál már nem először vezető Rodolfo Gonzalez tempójával, annál figyelemreméltóbb azonban, hogy a HRT-nél tesztelő spanyol tehetség, Dani Clos csak fél tizeddel maradt el a faenzaiak mostanában erős autójának idejétől.
A Virginnél a brit Adrian-Quaife Hobbs délelőtti körözése után a 2012-re leigazolt francia, Charles Pic kapta meg az autót, de első F1-es körei csak az ismerkedéssel teltek, igazán versenyképes időt nem ment.
Teszt, Abu-Dzabi, Yas Marina, 2011.11.15.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | J-E. Vergne | Red Bull | 1:40.011 |
2. | J. Bianchi | Ferrari | 1:40.960 |
3. | R. Wickens | Lotus Renault GP | 1:42.217 |
4. | F. Leimer | Sauber | 1:42.331 |
5. | G. Paffett | McLaren | 1:42.912 |
6. | M. Chilton | Force India | 1:43.016 |
7. | V. Bottas | Williams | 1:43.118 |
8. | O. Turvey | McLaren | 1:43.502 |
9. | S. Bird | Mercedes GP | 1:43.548 |
10. | R. Gonzalez | Team Lotus | 1:44.022 |
11. | S. Coletti | Toro Rosso | 1:45.278 |
12. | D. Clos | HRT | 1:45.329 |
13. | C. Pic | Virgin | 1:46.930 |
14. | A. Quaife-Hobbs | Virgin | 1:47.292 |