Ahogy tegnap, a háromnapos abu-dzabi utánpótlásteszt második napján is a Red Bull bajnoki autóját vezető Jean-Eric Vergne volt a leggyorsabb, még azzal együtt is, hogy a nap nagy részében szenzor- és KERS-problémákkal is küszködött. Legjobb idejét még délelőtt futotatta a Toro Rosso-ülésre pályázó francia.

Mögötte honfitársa, a Ferrarit tesztelű Jules Bianchi végzett, ő 91 ezreddel maradt el a Red Bull-os legjobbjától.

„Egy kicsit elkeserítő, mert mindig jobb elsőnek lenni, mint másodiknak, de azért nem olyan fontos. Egyszerűen tettük a dolgunkat, jól ment a program. Végül is elég sokat javítottunk tegnaphoz képest, héttizedet, szóval ez pozitívum. Igyekszünk holnap is így folytatni” – mondta az Autosportnak a nap végén.

„A délelőtt a motorprogramokkal foglalkoztunk, az új szabályoknak megfelelően próbáltunk ki dolgokat. Délután a 2012-es Pirelliket teszteltük, ma nem foglalkoztunk az aerodinamikával” ? tette hozzá.

A harmadik leggyorsabb a McLaren állandó tesztpilótája, Gary Paffett lett, mögötte pedig a williamses Valtteri Bottas zárt, akinek elég kapkodós napja volt, ugyanis kora délután egy elektronikai probléma miatt volt kényszerpihenőn, a teszt után pedig rohannia is kellett a repülőtérre, hogy holnapra megérkezzen Macauba a Forma-3-as nagydíjra.

A nap legjobb bemutatkozója a Force Indiába ültetett venezuelai Johnny Cecotto volt (5.), a másik kettő, az F1-ben ma debütáló ifjonc közül az észt Kevin Korjus a 8. időt hozta a Lotus Renault-val, míg a francia Nathanael Berthon az utolsó lett a HRT-vel.

A francia fiatalt menti, hogy csak délutánra kapta meg az autót, előtte a Lotus Renault-hoz tartozó és holnap már ott vezető cseh pilóta, Jan Charouz is kipróbálta a spanyol alakulat járgányát. Charouz bevetéséről csak tegnap egyeztek meg.

F1: Megint Vergne az élen 1
F1: Megint Vergne az élen 63


Nem volt túl jó napja a jövőre a Virgin versenyzőjévé előlépő Charles Picnek, a francia autóját délelőtt teljesen szét kellett szerelni, érdemi munkát csak a nap második felében végzett, utolsó előttiként zárt. Az elvesztett idő miatt a csapat úgy döntött, hogy Pic megkapja a holnap délelőtött is, az Abu-Dzabi Nagydíj szabadedzésén náluk, tagnap pedig a Lotus Renault-nál is vezető Robert Wickens programját megkurtítják.

„Délelőtt még mindig csak szoktam az autót, igyekeztem optimalizálni a vezetésemet. Két hosszabb féktesztet vittünk végig délután és az új Pirelliket is kipróbáltuk, bár csak pár körre. Négy különböző típust tettünk fel, érdekes volt megtapasztalni a különbségeiket, hasznos információ. Délutánra már otthon éreztem magam az autóban, kipróbáltam például a DRS használatát is, végig javultam. Elégedett vagyok a második nappal, megint sokat tanultam” – mondta a Jerome D’Ambrosio helyét öröklő újonc.

Teszt, Abu-Dzabi, Yas Marina, 2011.11.16.

# Pilóta Csapat Idő
 1.  J-E. Vergne  Red Bull  1:40.188
 2.  J. Binachi  Ferrari  1:40.279
 3.  G. Paffett  McLaren  1:41.756
 4.  V. Bottas  Williams  1:42.367
 5.  J. Cecotto Jr.  Force India  1:42.873
 6.  E. Gutierrez  Sauber  1:43.637
 7.  S. Bird  Mercedes GP  1:43.734
 8.  K. Korjus  Lotus Renault GP  1:43.776
 9.  L. Razia  Team Lotus  1:43.944
 10.  K. Ceccon  Toro Rosso  1:44.808
 11.  J. Charouz  HRT  1:46.644
 12.  C. Pic  Virgin  1:46.698
 13.  N. Berthon  HRT  1:48.646