„Ugyan a fiatalok nem voltak olyan tapasztaltak, mint az állandó pilóták, így is bőséges mennyiségű adatot és visszajelzést tudtunk gyűjteni” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
A csapatok a 2011-es gumik mellé hat szett prototípust is kaptak, keverékenként kettőt-kettőt. Az F1-es gumiszállító jövő évre szánt lágy keveréke a szándékaik szerint a korábbinál egyenletesebben kopik majd és mind a hátsó, mind az első gumik formája is változik, szögletesebb lesz, hogy ezzel is javítsák a kopási görbét. A 2012-re szánt Pirelliknél növelik majd a hátsó abroncsok tapadását, ami az alulkormányzottságot és ebből fakadóan az előzéseket teszi majd gyakoribbá.
„A teszteredmények megfeleltek a várakozásainknak, ezért elégedettek vagyunk az elvégzett munkával, tekintetbe véve a pályaviszonyokat is” – utalt a 35-38 fokos aszfaltfőmérsékletre Hembery. „Jó alapot kaptunk a 2012-es gumiválasztékunk további fejlesztéséhez, az új gumik még jobb teljesítményt, még látványosabb futamot hozhatnak majd az F1-be” – tette hozzá.