F1: A McLaren újra társul a Hondával? 1
A német Auto Motor und Sport szerint a McLaren 2014-től, azaz az új, turbós V6-os erőforrások bevezetésekor a Hondára cserélheti motorszállító partnerét. A lap értesülései alapján a Hondánál készen állnak arra, hogy a 2014-es „zöldebb” motorszabályoknak megfelelő erőforrásokat gyártsanak, azokkal újra részt vegyenek az F1-ben.

A wokingi csapat 1995 óta a Mercedes motorjait használja, amelyeket 2009-ig ingyen kapott, hiszen a német gyártó a csapat társtulajdonosa is volt. Miután 2010-re a Mercedes a Brawn GP megvásárlásával és átnevezésével megalapította – a két évvel korábban még épp Hondaként futó – gyári csapatát, a McLaren visszavásárolta részvényei nagy részét, mára csak 16 százalék marad a stuttgartiaknál, de hamarosan ez csomag is Wokingba kerül. A válás ellenére a McLaren és a Mercedes 2015-ig még fenntarthatja a partnerségét, de a csapat természetesen válthat is motorszállítót, ha úgy gondolja.

A Honda 2008 végén távozott az F1-ből, gyári csapatát a főnök, Ross Brawn vette meg, aki 2009-ben, az utolsó pillanatban szerzett Mercedes-motorokkal a bajnoki címig vitte az alakulatot. A brackleyi alakulatot ezután vette meg a Mercedes.

A japán gyártó 2006-2008 között működtetett gyári alakulata nem sok sikert tudhatott magáénak – csak Jenson Button hungaroringi győzelme említhető -, a McLarennel azonban aranykorát élte 1988 és ’92 között: Alain Prost egy, Ayrton Senna három egyéni, a csapat pedig négy konstruktőri bajnoki címet szerzett ezzel a kombinációval. Az újabb „összeborulás” kézenfekvő lenne, főleg, hogy Jenson Button személyében egy volt hondás ül a csapatnál, aki Japánt szinte a második otthonának tekinti.

A Mercedes jelenleg és jövőre is három csapatnak szállít motorokat (Mercedes GP, McLaren, Force India), a Ferrari ugyanígy (Ferrari, Sauber, Toro Rosso), míg Renault 2012-től a Red Bull, a Lotus (ma Lotus Renault), a Caterham (ma még Team Lotus) mellett egy a McLaren-Honda együttműködéshez hasonló múltú kapcsolat újjáélesztésével a Williamst is a kliensei között tudja majd.

A mezőny végében tanyázó két kiscsapat, a Virgin és a HRT a brit Cosworth erőforrásait használja.