A hétvégén lezárul a 2011-es Forma-1-es szezon, amelyre visszatekintve a Renault-nál kudarcot látnak. A csapat az idény előtti téli teszteken egy radikálisan új megoldással, az előre kivezetett kipufogóval állt elő, amely akkor ígéretesnek látszott, a jó kilátásokat pedig látszólag igazolta is az első két futamon szerzett dobogó, később azonban kiderült, hogy fejlesztési zsákutcába jutott a csapat, véli a technikai igazgató, James Allison.
„Egy merész, de végső soron kudarcot jelentő kísérletnek látom (a kipufogót)” – mondta a mérnök. „Egyedül a mi csapatunk választott előre vezetett kipufogót, sokat vártunk tőle a nagyon mutatós szélcsatornás adatok alapján. Jól kezdtünk, de már az első teszten is világos volt, hogy a kapott leszorítóerő elmaradt a várakozásainktól.”
„Az idény aztán mindannyiunk számára nehéznek bizonyult Enstone-ban. A nagyon ígéretes és beválás esetén nehezen másolható megoldásunk fejlesztése igen nehéznek bizonyult, a lassú kanyarokban gyenge volt és ezt koloncként cipeltük egész évben. Várjuk már, hogy a 2012-es új kipufogószabályokkal továbbléphessünk, tiszta lappal kezdjünk.”
A nehéz idény a csapatfőnök, Eric Boullier szerint megviselte az alakulatot, de bízik benne, hogy azért nem vesztették el végleg a hitüket.
„Amikor jönnek a pontok, a szép eredmények, az segít fenntartani a a motivációt, jókedvet ad a dolgozóknak. Ellenben ha a csapat formán kívül van és más nehézségekkel is küzd, akkor nehéz megőrizni a jó hangulatot.”
„Egy hosszú, küzdelmes idény alatt ez csak egyre nehezebbé válik, de remélhetőleg azért még elfogadható szinten maradt a csapatmorál, az indiai és abu-dzabi rossz futamaink után is. Fontos, hogy összeszedettek maradjunk és megpróbáljuk élvezni az év utolsó versenyét.”