10 éves a vezess.hu, játssz velünk és megnyerheted a 10 GPS egyikét!
A Mercedes GP a Brazil Nagydíjat felvezető anyagában az előzésekkel kapcsolatban készített érdekes statisztikát. Az állítható hátsó szárnyak (DRS) és Pirelli gumik bevezetésével jelentősen megnőtt az előzések száma, minden kategóriát figyelembe összesen 1436 előzési manővert láthattunk eddig idén. Levonva az első körös és valamilyen műszaki hiba miatt történt előzéseket, 1180 manőver marad, de a „tiszta” előzések száma ennél is kevesebb.
Normál és DRS-es előzésből 804 darab volt az Abu-Dzabi Nagydíjjal bezárólag, ez átlagban 45 manővert jelent versenyenként. 441 esetben normál előzés történt, 363-szor az állítható szárnyak segítettek, ez 55-45 százalékos arányt jelent. 300 előzés a három leglassabb autó (Lotus, HRT, Virgin) kárára történt gyorsabb autók által, csapattársak között 76 helycsere történt.
A legtöbb tiszta előzés Törökországban volt (85 darab), a második helyre Kanada (79), a harmadikra Kína (67) került. A legkevesebb előzést Monacóban (16), Ausztráliában (17) és Indiában (18) lehetett feljegyezni. A legnagyobb arányban Abu-Dzabiban segítette a DRS az előzést (89 százalék), Monacóban és Magyarországon ugyanez a mutató 13, illetve 20 százalékos volt.
A Toro Rossó-s Sebastian Buemi 112 előzést mutatott be 2011-ben, eggyel többet, mint Michael Schumacher. A harmadik helyen Kobajasi Kamui áll 95 előzéssel. A legjobb rajtoló, aki a rajt és az első szektor vége között a legtöbbször előzött, Michael Schumacher, összesen 34 pozíciót nyert. A második helyen Buemi (29), a harmadikon Heikki Kovalainen (28) áll. Ugyanez a sorrend az első körös előzéseket illetően is, Schumacher ezt a rangsort 40 előzéssel vezeti (Buemi 30, Kovalainen 26).
Amennyiben az első kört nem számítjuk, Buemi és Sergio Perez mutatta be a legtöbb előzést, szám szerint 82-t. Mögöttük Jenson Button (77), Mark Webber (76), Jaime Alguersuari (74) és Schumacher (71) következik.