Amikor két éve először felmerült, hogy a Forma-1 pár éven belül kisebb, „zöldebb” motorokra vált, a Volkswagennél is felvetették, hogy így vonzó lehetne számukra a sportágba való beszállás. A VW konszernből leginkább a Porsche és az Audi márka tűnt erre esélyesnek, de végül mindkét gyártónál úgy látták, hogy többre mennek a Le Mans-i és a GT-éssel.
A végül 2014-re elfogadott motorformula bevezetése előtt állítólag a VW újra jelezte, hogy érdekelné az F1, de aztán a már említett két márka végleg elvetette a beszállást és maga a névadó cég is inkább a rali-világbajnokságot választotta, és ki is tart emellett.
A német autógyártó-óriás fejlesztési igazgatója úgy látja, az F1 egyszerűen túl messze esik az utcai autózástól ahhoz, hogy a VW-nek haszna származzon a részvételből.
„A Volkswagen számára nincs perspektíva az F1-ben, legalábbis pillanatnyilag” – szögezte le Ulrich Hackenberg, hozzátéve azonban, hogy az F1-es sikernek valóban nagy a presztízse, a globális elismertségre vágyó márkák számára ezért mindenképpen vonzó.
„De azok számára, akiket a technikai fejlesztése a tömegtermelés szempontjából érdekel, mégsem a megfelelő színtér. A Volkswagen ezen a téren nem húzhat hasznot a Forma-1-ből. A ralizás a jó platform a VW számára.”
A VW idén indította be WRC-programját, gőzerővel dolgoznak a felkészülésen. 2012-ben tesztelés céljából már néhány futamon elindítják a WRC-s Polójukat, 2013-tól pedig teljes értékű bajnoki idényt kezdenek.