Bár a futam előtt egy órával szemerkélni kezdett Interlagosban, és Sao Paulo nagy részén esett, a szezonzáró Brazil Nagydíj kezdetére elmúlt a csapadék fenyegetése, száraz időben rajtolt el a Forma-1-es mezőny az idei utolsó, 19. versenyén.
A start teljesen simán zajlott, Vettel gond nélkül lépett el a pole-ból, Webber egy kicsit lassabban indult, de megtartotta a második helyet.
Az élmezőnyben Hamilton járt rosszul, ő az 5. helyre csúszott vissza, miután beragadt Webber mögé és Fernando Alonso megelőzte. Az első kör kimondottan problémamentes volt, sem a Senna-S-ben, sem később nem volt ütközés, kicsúszás a mezőny sűrűjében sem.
Az első körökben már nem történt pozícióváltás, a két Red Bull ellépett, mögöttük Button, Alonso és Hamilton hármasa haladt, hátrébb Felipe Massa, utána pedig Nico Rosberg, Adrian Sutil, Bruno Senna és Michael Schumacher állt a pontszerző helyeken. A Hamilton-Alonso cserén kívül maradt a rajtsorrend.
A 10. körben Schumacher támadta Sennát a célegyenesben, pozíciót is fogott, de összeakadtak, majd a Senna-S-ben újra összeértek. A Renault első szárnyának vége megcsípte a Mercedes bal hátsó gumiját, így a hétszeres bajnok a mezőny végére esett vissza, mire egy teljes kört megtéve visszaért a bokszba. A brazil később bokszutca-áthajtásos büntetést kapott.
A 11. körben Alonso előzött, a spanyol egészen bravúrosan kívülről ment el Button mellett az 5. kanyarban. A ferraris ezzel a dobogós 3. helyre lépett előre.
A versenyt addig simán vezető Vettelt a 14. körben csapat arról értesítette, hogy rakoncátlankodik a sebességváltója, így a második és harmadik fokozatnál óvatosan bánjon a gázzal. A probléma nem oldódott meg, a Red Bull tíz körrel később is emlékeztette a bajnokot, hogy nagyon figyeljen.
A 16-22. körben az élmezőny elvégezte az első kerékcseréit, de az első nyolc közül mindenki a helyén maradt, azaz Vettel, Webber, Alonso, Button, Hamilton, Massa, Sutil és Rosberg volt a sorrend. Mögöttük a Schumacher és Senna kidőlése miatt előbbre lépett Vitalij Petrov és Paul di Resta állt az utolsó pontszerző helyeken.
A 30. körre Vettel sebességváltó-gondja olyan komollyá vált, hogy el is engedte a nyakára felzárkózó csapattársát, Webbert.
A második kiállásokat Button indította a 32. körben, majd Hamilton két körrel később járt kint, de nem sikerült gyors körökkel csapattársa elé kerülni.
A 38. körben a csapatrádióból Hamilton megtudhatta, hogy Vettel sorstársává vált, az ő autójában is meghibásodott a sebességváltó.
Webber a 39., Vettel a 40. körben ment ki kereket cserélni, nem tudtak tovább várni a belengetett, de megérkezni nem akaró esőre. Egyedül Massa próbálkozott a kivárással, közben idei sokadik csatáját vívta Hamiltonnal, akit végül a tervezettnél előbb ki is hívott a csapat, nehogy baj legyen. A Ferrari reagált, Massa is kint járt és pont a mclarenes elé ért vissza. Hamilton a 48 körben állt ki, amikor a sebességváltója végleg megadta magát.
Adrian Sutil a szezonzárón igyekezett megmutatni a Force Indiának, hogy miért lenne hiba elküldeni az év végén, miután az 50. körben Rosberg megelőzése után a „best of the rest” pozícióba, a 6. helyre lépett előre a két Red Bull, a két Ferrari és a maradék McLaren mögé.
Buttont a McLaren az utolsó 15 körre elindította a szokásos futam végi rohamára, a cél a keményebb keverékeken általában lassabb Alonso elkapása volt. Az angol tette is a dolgát, időmérős tempóra váltott, körönként majdnem egy másodpercet hozott a spanyolon. Button az utasítás után öt körrel a DRS-zónában simán elment a ferraris mellett, rögtön a 2. helyen autózó Vettel után is küldték.
A McLaren pilótája már nem tudta utolérni Vettelt, aki így maradt a második, míg csapattársa, Webber az utolsó futamon megszerezte első és egyben egyetlen 2011-es futamgyőzelmét. Az ausztrál veterán egy Vettel-trükköt is csatolt a győzelemhez, utolsó körön a leggyorsabb kört is megfutotta, idén hetedik alkalommal.
A dobogósok mögött Alonso, Massa, Sutil, Rosberg, Paul di Resta, Kobajasi Kamui és Vitalij Petrov ért be a pontszerző helyeken.
A 2011-es idény, ha nem is teljesen papírforma szerint, de a Red Bull dominanciájával zárult, pont, ahogy szinte az egész év zajlott, míg az idény másik motívumát, Jenson Button kiváló évét a 3. bizonyította, az angol a kalocsai mintás overalljában ünnepelhetett a 3. helyen.
Brazil Nagydíj, Interlagos, 2011.11.27.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Mark Webber
- Red Bull-Renault
- 1:32:17.464
- 71
- 2
- Sebastian Vettel
- Red Bull-Renault
- + 16.983
- 71
- 3
- Jenson Button
- McLaren-Mercedes
- + 27.638
- 71
- 4
- Fernando Alonso
- Ferrari
- + 35.048
- 71
- 5
- Felipe Massa
- Ferrari
- + 1:06.733
- 71
- 6
- Adrian Sutil
- Force India-Mercedes
- + 1 kör
- 70
- 7
- Nico Rosberg
- Mercedes GP Petronas
- + 1 kör
- 70
- 8
- Paul di Resta
- Force India-Mercedes
- + 1 kör
- 70
- 9
- Kamui Kobajasi
- Sauber
- + 1 kör
- 70
- 10
- Vitalij Petrov
- Lotus Renault GP
- + 1 kör
- 70
- 11
- Jaime Alguersuari
- Toro Rosso-Ferrari
- + 1 kör
- 70
- 12
- Sebastien Buemi
- Toro Rosso-Ferrari
- + 1 kör
- 70
- 13
- Sergio Perez
- Sauber
- + 1 kör
- 70
- 14
- Rubens Barrichello
- Williams-Cosworth
- + 1 kör
- 70
- 15
- Michael Schumacher
- Mercedes GP Petronas
- + 1 kör
- 70
- 16
- Heikki Kovalainen
- Team Lotus
- + 2 kör
- 69
- 17
- Bruno Senna
- Lotus Renault GP
- + 2 kör
- 69
- 18
- Jarno Trulli
- Team Lotus
- + 2 kör
- 69
- 19
- Jerome D’Ambrosio
- Marussia Virgin Racing
- + 3 kör
- 68
- 20
- Daniel Ricciardo
- Hispania Racing
- + 3 kör
- 68
- 21
- Vitantonio Liuzzi
- Hispania Racing
- kiesett
- 61
- 22
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- kiesett
- 36
- 23
- Pastor Maldonado
- Williams-Cosworth
- kiesett
- 26
- 24
- Timo Glock
- Marussia Virgin Racing
- kiesett
- 21
- Legjobb kör: