Változások lesznek a sportszabályzatban a 2012-es Forma-1-es idényre, ezeket a Nemzetközi Automobil Szövetség Motorsport Világtanácsa hozta nyilvánosságra. A következő évtől minden autónak teljesítenie kell a kötelező töréstesztet már ahhoz is, hogy részt vehessen a téli teszteken. A Motorsport Világtanács megerősítette, hogy a következő idény közben lesz egy háromnapos teszt, amelyen főállású pilótáikkal vehetnek részt a csapatok. Jelenleg csak az év végi újonctesztet tartják a szezon közben, amelyen csak fiatal pilóták vehetnek részt.
2012-től a lekörözött autók visszavehetik körüket a biztonsági autós szakaszok alatt, így biztosítva, hogy a lassabb autók ne fogják a mezőnyt az újraindítások után. Ilyenre már korábban is volt példa, hiába írták azonban ki rendszeresen a képernyőre, hogy a lekörözött autók előzhetnek, mindig volt, aki a helyén maradt. Talán mostantól jobban fog menni.
Négy órában maximalizálják a versenyidőt, ennél tovább azok a futamok sem tarthatnak, amelyeken hosszú megszakításokkal ütik el az időt, például az időjárás miatt. Figyelniük kell a pilótáknak arra, hogy 2012-től nem térhetnek vissza az ideális ívre azt követően, hogy egyszer már irányt változtattak pozíciójuk védelme érdekében, ennek kiemelése talán arra utal, hogy ezt szigorúan szankcionálni fogják.
A következő évtől azok az autók, amelyek a bokszutcában tartózkodnak egy versenymegszakítás pillanatában, visszatérhetnek ugyanabba a pozícióba, melyet a verseny megállításának pillanatában foglaltak el. Változnak a gumiszabályok is, a szabadedzések startjától fogva a pilóták az összes gumit használhatják. Eddig csak három szettet lehetett.
2012-től a pilóták nem hagyhatják el a pályát (például sikánátvágással vagy egyéb módokon) levezető körben üzemanyag- és időspórolási célzattal, az ilyesmit csak nyomós okkal indokolhatják.