A korábban Hispania néven ismert kiscsapatnál kora idén nyáron tulajdonosváltás történt, és bár idény közben a Thesan Capital nem akarta megbolygatni a viszonyokat, a szezon lezárulta után komoly átalakításokba kezdtek.
Az alakulatot az elmúlt két évben a felszínen tartó Colin Kollest elküldték és az eddig csak papíron létező madridi központot valódi spanyolországi helyszínre akarják cserélni. A kiscspat 2010-re és 2011-re is nyögvenyelősen készült fel, és az új főnök, az egykori Minardi-pilóta Luis Perez Sala nem titkolja, hogy 2012 is nehezen indul majd számukra.
„A rövid távú cél a projekt konszolidálása. Egy erős csapat felépítése Spanyolországban, míg a műszaki háttér Münchenben van. És természetesen az, hogy elkészüljünk a 2012-es autóval, hogy ott lehessünk a szezonnyitón és az összes téli teszten, ha lehetséges. Középtávon az autó javítása a cél, hogy közelebb kerüljünk a riválisokhoz, mint tavaly voltunk. Hosszú távon, már jobb autóval és stabil háttérrel elkezdhetünk gondolkodni 2013-on és főleg 2014-en, amikor nagy szabályváltozások jönnek majd” – mondta a spanyol.
„Az előttünk álló feladat, az autó megépítése és a központ elköltöztetése óriási. A Forma-1 nagyon bonyolult dolog, nagyon sok háttérmunkát és felkészülést kíván, és ebben a tekintetben a HRT egy kis lépéshátrányban lesz a többiekhez képest. Meg fogjuk érezni az átalakulást, megfizetjük majd az árát az év elején. Nem leszünk ugyanolyan szinten, mint tavaly év végén, amikor már a két éve bejáratott csapat működött. Egy lépést visszalépünk, hogy aztán kettőt haladhassunk majd előre. 2012 fontos év lesz a konszolidáció szempontjából, hogy aztán természetesebb, stabilabb körülmények mellett készülhessünk 2013-ra.”
„Pillanatnyilag ideiglenesen egy valenciai központban dolgozunk, amíg nem döntünk a végleges helyszínről. Van néhány jó jelölt, de még semmi sem dőlt el, majd ha eldőlt, bejelentjük.”
A HRT nem kis meglepetésre a McLaren veterán spanyol tesztelőjét, Pedro de la Rosát szerződtette versenyzőjének, míg a második ülés sorsa egyelőre a levegőben lóg. Vitantonio Liuzzinak elvileg szerződése van, de az idén fél szezont versenyző Narain Karthikeyan azt állítja, még esélyes a visszatérésre, a Toro Rossótól ejtett Jaime Alguersuari pedig eszményi jelölt lehet, ha ragaszkodnak a spanyol identitás erősítéséhez.
A csapatfőnök szerint a 2012-es felállás véglegesítése pillanatnyilag csak másodlagos kérdés:
„Előrehaladott tárgyalásokat folytatunk több pilótával is, de egyelőre nem dőlt el semmi. Biztosan nem is kerül sor rá a jövő év eleje előtt, jelenleg nem az a legsürgősebb, hogy ki lesz a második pilótánk.”