A 90-es évek legelején még egyáltalán nem volt világos, hogy ha új német F1-es sztár születik, azt Michael Schumachernek vagy Heinz-Harald Frentzennek hívják majd.

A két tehetséges német pályafutása aztán más-más irányt vett, Schumacher eredményeit nem is szükséges felemlegetni, míg  az őt már a gokartos korszakukból ismerő Frentzen 1994 és 2003 között „csak” három győzelmet és 18 dobogós helyezést gyűjtött a Sauber, a Williams, és a Jordan színeiben.

„Azt hiszem, én rossz döntéseket hoztam, míg Michaelnek mindig sikerült jól döntenie. 1994-ben csatlakoztam a Sauberhez és még abban az évben ajánlatot kaptam a Williamstől, hogy átvegyem a balesetben elhunyt Ayrton Senna helyét. Elutasítottam az ajánlatot, kitartottam a Sauber mellett, akiknek az F1-es lehetőségemet köszönhettem.”

„Aztán amikor végül 1997-ben átmentem a Williamshez, addigra megváltoztak a dolgok a csapatnál” – magyarázta a német, aki 1996-ban a Sauberből nézhette, ahogy Damon Hill bajnok lett a kék-fehér autóval, majd ’97-ben már csak asszisztálhatott az addigra „bejáratott” Jacques Villeneuve bajnoki győzelméhez.

„Volt néhány jó futamom és voltak rosszak is, de miután 2003-ban otthagytam az F1-et, sosem vágytam vissza, inkább más sorozatokban versenyeztem.”

A Schumival nagyjából egykorú 44 éves Frentzen úgy véli, hogy talán a hétszeres bajnoknak sem a Mercedesszel kellene erőlködnie az F1-ben, ugyanis az évek mindenkin nyomot hagynak, az egykori nyerőgép már sosem lesz a régi.

„Ahogy öregszik az ember, egyre inkább hezitál, bizonytalankodik, hogy mennyire nyomja, mekkora kockázatot vállaljon. Értékes tizedeket veszít. Szerintem Michael is ebbe a fázisba jutott már” – mondta honfitársáról, aki idén 76 ponttal a 8. helyen zárta a bajnokságot, miután 2010-ben 72 ponttal a 9. lett.