Hosszú viták után idén nyáron eldőlt, hogy 2014-től a Forma-1-ben a 2006 óta használt 2,4 literes V8-as motorokat 1,6 literes turbós V6-osok váltják.
A gyártók mind gőzerővel készülnek, az utóbbi két évben a Red Bull-lal bajnoki címig jutó, a győztesek mellett 2012-ben a Lotus Renault-nak, a Caterhamnek és a régi kapcsolatot felélesztve a Williamsnek is szállító Renault nem is pazarolja az időt, a tervek szerint már jövő nyáron tesztelésre kész állapotba hozza az új erőforrást.
„Az új, 2014-es motorok alapvetően bonyolultabbak lesznek mind a tervezés, mind a működtetés terén a mostaniaknál, ezért nagy kihívás lesz az elkészítésük” – mondta a Renault F1-es vezetője, Jean-Francois Caubet a Nextgen-auto.comnak.
„Az első V6-osunkat 2012 közepén kezdjük tesztelni, intenzív program lesz az alkatrészek megengedett keretek közötti finomítása, fejlesztése” – folytatta.
A Renault motorszállítóként és gyári csapatként összesen 9-9 egyéni és konstruktőri bajnoki címet szerzett az elmúlt 20 évben a Forma-1-ben.