A Ferrari tavaly a harmadik helyet szerezte meg a konstruktőri versenyben, sok esélye nem volt a Red Bull és a McLaren ellen. Hamar nyilvánvalóvá vált, hogy a 150 Italia túlságosan konzervatívra sikerült, a szélcsatornás adatokat félreértelmezték a mérnökök és még a keményebb Pirellik felmelegítésével is gondjai voltak Fernando Alonsónak és Felipe Massának.

2011-ben több személyi változtatást is végrehajtott a Ferrari, hogy ne ismétlődhessenek meg bizonyos hibák, a technikai igazgató Aldo Costát például Pat Fry váltotta. Stefano Domenicali csapatfőnök szerint ez a lépés önmagában sok problémát megoldott. „Amikor meglátjuk az eredményeket az első verseny időmérőjén, akkor kapunk mindenről pontos választ” – mondta Domenicali. „Ugyanakkor vannak jelek, amelyek alapján bátran lehetünk optimisták és jelenthetjük ki, hogy jó munkát végzünk.”

„Próbálunk előrenézni és átszervezni a struktúránkat, hogy ötletek, csapatmunka és szélcsatornás szimulációk tekintetében is jobban felkészültek legyünk. Tudjuk, hogy szokás szerint csak az első időmérőn hasonlíthatjuk össze munkánk eredményét a többiekkel, de jó irányba haladunk.”

Pat Fry még decemberben adott interjút az Autosportnak, amelyben arról beszélt, hogy a szélcsatornás tesztek folyamatos fejlődést mutatnak. „Tökéletes egyezés soha nem lesz a szélcsatornás adatok és a valóság között, ez egy folyamatosan fejlődő dolog” – mondta Fry. „Sokat tanultunk és fejlődünk, egyre jobbak vagyunk. Ha matematikai modellekkel tudjuk vizsgálni az autót és kitalálni, melyik megoldás biztosít nagyobb tempót, az lehetővé teszi, hogy jobb döntéseket hozzunk. A 2012-es autóval foglalkozó mérnökök kreatívabbak lesznek, sokkal jobb munkát végeznek.”

Luca di Montezemolo elnök versenyképes autót akar. „Domenicali forradalom nélkül hajtott végre jó változtatásokat a szervezetben” – fogalmazott Montezemolo. „Pat Fry nagyon jól dolgozik, azokon a területeken visz előre minket, ahol a Ferrarinak kevesebb a tapasztalata. Nem akarok forradalmat, de szezonról szezonra előrelépést akarok látni.”