A Red Bull, a McLaren, a Ferrari, a Renault, a Sauber és a Williams már jelezte, hogy az első, február 7-10. között Jerzben tartott tesztre készülnek az idei autójukkal.
A 2012-es felkészülést nehezíti valamelyest, hogy az FIA új szabályai szerint csakis olyan autó kezdheti meg a tesztelést, amely minden töréstesztet teljesített, így előfordulhat, hogy a gyári fejlesztgetést előnyben részesítő Mercedes mellett más csapatok is késnek – a Force India azonban valószínűleg nem lesz közöttük.
„A terv szerint haladunk, ez jó hír. Idén egy kicsit nehezebb lett azzal, hogy a tesztelés előtt kell homologálni az autót, alaposabban kellett tervezni, hogy ezt összehozzuk. De a kasztnit már decemberben homologáltuk!” – mondta a silverstone-i csapat technikai igazgatója, Andy Green.
„Nagyon szorítottunk! Az ember bízik benne, hogy minden úgy működik majd, mint ahogy az elemzések jósolták, jó érzés, amikor aztán minden tesztet probléma nélkül teljesítünk. Mindenki dicséretet érdemel!” – tette hozzá.
Green kiemelte, hogy a töréstesztek mellett külön kihívást jelentett az idei felkészülés szempontjából, hogy 2011-ben az idény végén komoly fejlesztési versenyben kellett helytállniuk, hogy végül sikerrel megőrizzék a konstruktőri 6. helyet.
„Nagyon szoros volt a 2011-es idény, az utolsó futamokig küzdenünk kellett. Nem tudtuk, mi lesz a vége. Nem számítottunk rá, hogy ekkora nyomást támaszt majd a Toro Rosso a szezon végén – egész komoly fejlesztési csomagot hoztak Szuzukára. Szokatlan, hogy egy csapat ilyen későn ekkora változtatást hoz. Szóval egészen az utolsó brazil futamig mi is koncentráltunk. Utána viszont már 100 százalékkal az új autóra összpontosítottunk.”