A fékezés-stabilizáló rendszer az F-csatornához hasonlóan mechanikus, a pilóta működteti. Amint a versenyző rálép a fékre, az orr mélyre kerülését elkerülendő változtathatja a hasmagasságot, ami javítja az első szárny teljesítményét és így a kanyarstabilitást. A Red Bull a korábbi években flexibilis szárnyakkal kísérletezett, a Lotus megoldása azonban egyszerűen és hatékonyan biztosítja a szárny teljesítményének javítását.
A versenyeken is hasznos lehet az újítás, hiszen míg az első körben 150 kilónyi üzemanyag van a tankban, az utolsó körökre eltűnik a plusz súly, a hasmagasság folyamatos állítgatásával optimális szinten tartható az autó egyensúlya. Szakértők számításai szerint ezzel körönként egy-két tizedet lehet nyerni.
A pilóta a féktáv kulcsfontosságú pillanatában kapcsolhatja be a rendszert, amely hidraulika segítségével emeli meg az autót. Akár fordítva is használható, vagyis a kigyorsításnál jelentkező orremelkedést is kiküszöbölheti a pilóta. Állítólag több F1-es mérnök is nagyon érdeklődik a Lotus-féle ötlet iránt, amely a technikai igazgató James Allison nagy dobása lehet – bár a tavalyi előre vezetett kipufogós ötlet nagyon nem jött be.
Még kérdéses, hogy a rendszer legális-e, akár mozgó aerodinamikai elemként is értelmezhető, ezzel kapcsolatban Charlie Whiting versenyigazgató mondja ki a végső szót.