A Forma-1-ben tavaly jelent meg az előzéseket az ún. DRS, amely a hátsó szárny kinyitásával biztosított pluszsebességen keresztül az előzéseket hivatott ösztönözni, könnyíteni.
Az újítást a pilóták a versenyeken a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által pályánként egyedileg meghatározott hosszúságú és elhelyezkedésű szimpla, dupla vagy két külön szakaszán használhatták.
Az előzési segédlet felemás fogadtatásban részesült, egyesek szerint a Pirelli új gumijaival együtt sikeresen pezsdítette fel a futamokat, míg mások szerint teljesen szükségtelen, mesterséges trükk, amelynek nincs helye az F1-ben.
A DRS konkrét hatékonysága is felemásnak bizonyult, egyes pályákon, például a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínén szinte hatástalannak tűnt, míg a Török Nagydíjon vagy Kanadában bőven túllőtt a célon, a megtámadott versenyzőnek egyáltalán nem volt esélye, hogy az üldöző előtt maradjon.
A fentieknek megfelelően a tavalyi tapasztalatok alapján az FIA 2012-re revízió alá veszi a DRS-zónákat, Melbourne-ben például dupla szakaszt jelölnek majd ki, míg Montrealban és Valenciában a tavalyi kettős zóna szimplát, de hosszabbat alkalmaznak majd.
Akárhogyan is értékeljük a DRS-t, mint versenykelléket, egy dolog tény: az F1 történetében soha – még megközelítőleg sem – volt annyi pozícióváltás a pályán, mint a 2011-es idényben.