Bár a 2008-as szingapúri bunda miatti teljes eltiltása csak 2013-ban jár le, az egykori renault-s technikai igazgató, Pat Symonds tavaly óta a Virgin – idén már Marussia – külső tanácsadójaként dolgozik.
A mérnök tisztában van vele, hogy a mezőny legvégéről előrelépni kívánó kiscsapatra milyen óriási kihívás vár, de bízik benne, hogy a tavaly drága és bonyolult fejlesztési versenyt jelentő befújt diffúzorok idei betiltása talán a kezükre játszhat.
„A legfőbb 2012-es változás a befújt diffúzor eltűnése. Ez nem rossza az olyan kiscsapatok számára, mint a miénk. Bonyolult volt as kiismerése és nehéz volt az alkalmazása, az új szabályok most könnyítenek egy kicsit a dolgunkon” – mondta az Autosport magazin expóján a hétvégén.
„A Marussiánál összesen körülbelül 170 ember dolgozik, míg a Red Bullnál nagyjából 650, a Lotusnál vagy a Mercedesnél pedig 550. Óriási kihívás ez, nagy hátrányból kell megoldanunk, de a hangulat nagyon jó, bizakodunk, élvezem a munkát.”
Symonds hangsúlyozta, hogy mostanra sikerült új irányvonalat találni műszaki szempontból a korábbi technikai főnök, Nick Wirth úttörőnek szánt, de sikertelen stratégiája helyett, amely csak a számítógépes áramlástani szimulációra (CFD) alapozta a fejlesztést.
„A legfőbb az volt, hogy konszolidáljuk a műszaki munkát, hogy megvizsgáljunk, revideáljunk mindent. Ma már szélcsatornás tesztelést is végzünk. Ez nem azt jelenti, hogy a CFD-t teljesen ejtettük, de mindenképp ellenőrizni akartuk a fejlesztéseket.”
„A McLarennel való együttműködésünk is nagyon hasznos. Világos volt, hogy valami más utat kell találnunk, hogy a régi módszerekkel nem fogjuk teljesíteni az ütemtervünket. Persze a McLaren sem jelent majd azonnali ugrást számunkra, de azért talán gyorsítja a munkánkat.”
A Marussia mindkét eddigi, Virgin néven teljesített szezonjában a konstruktőri bajnokság utolsó, 12. helyén zárt. A Timo Glockkal és az újonc Charles Pickel induló alakulat számára 2012-ben már kötelező lesz előbb végezni, az ugyanis már tényleg teljes kudarcot jelentene, ha idén sem sikerülne megverniük a náluk is kisebb, költöző, átszervezésen keresztülmenő HRT-t.
Francia sajtóértesülések szerint egyébként a Marussia idén nem lesz kész az első téli tesztre, csak később küldi pályára az új autót.