F1: Amikor túl sok a pálya 1
F1: Amikor túl sok a pálya 7 Az elmúlt egy évben számos alkalommal lehetett hallani a két spanyolországi F1-es helyszín, a Spanyol Nagydíjnak otthont adó Barcelona és az Európa Nagydíjat rendező Valencia gondjairól. Mindkét helyszínnel kapcsolatban felröppent a kiesés lehetősége is, az ok természetesen pénzügyi.

A legutóbbi hírek arról szóltak, hogy a két helyszín számára a legjobb megoldás az évenkénti rotáció lehetne, és úgy tűnik, az ötlet az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone számára is elfogadható lenne.

„Egyre többet beszélnek róla, hogy Barcelona váltakozhatna Valenciával. Talán ez lenne jó, talán tényleg így kellene csinálni” – mondta a Financial Timesnak az angol kisember pár napja.

Szintén rotációban fog visszatérni 2013-ban a Francia Nagydíj, a verseny váltópárja a Belga Nagydíj lesz a tervek szerint. A tavaly erős kormányzati hátszéllel feltámasztott futammal kapcsolatban eddig biztosnak látszott, hogy a dél-franciaországi Paul Ricard pályán rendezik majd, de most egy régi-új kérő is akadt, Magny-Cours.

A Francia Nagydíjnak 2008-ig otthont adó pálya nem örvendett nagy népszerűségnek az F1-es körökben, a közép-franciaországi Nevers közelében lévő helyszín ugyanis eléggé a semmi közepén van, szállodák, igazi nagyváros nincs ott, nem tudta kiszolgálni a száguldó cirkuszt.

Úgy tűnik azonban, hogy Magny-Cours komoly fejlődés előtt áll, egy 50 millió eurós projekt keretében vidámpark, szórakoztató-központ épül hamarosan a közelben, ez pedig magával hozza a további, az F1 igényeinek is megfelelő fejlesztéseket, így a pálya bejelentkezhet a verseny rendezéséért – tudósított a France 3 televízió.