A múlt hétre nagyjából tisztázódott, hogy a február 7-én kezdődő első, jerezi téli tesztre mindössze két csapat, a Marussia (ezelőtt Virgin) és a HRT nem viszi majd el a 2012-es autóját.

A korábbi kijelentések alapján úgy tűnt, hogy a Marussia az újonc Charles Pic bemelegítése kedvéért azért ott lesz a tavalyi autóval, míg a spanyol alakulat csak Barcelonában csatlakozik a többiekhez, de mostanra épp megfordult a helyzet, sőt.

A Marussia csapatfőnöke, John Booth kedden az Autposportnak bevallotta, hogy még a második tesztre sem készülnek el az új autóval, az MR-01-es csak az utolsó barcelonai gyakorláson lesz ott.

„Úgy döntöttünk ma, hogy nem veszünk részt az első, február 7-10 között zajló jerezi teszten. Charles kedvéért eredetileg ott akartunk lenni a 2011-es autóval, de ezt arra alapoztuk, hogy két héttel később Barcelonában már ott lesz az új autó, az MR01. Sajnos a fejlesztési program megcsúszott, így nincs sok értelme pályára küldeni az autót, amíg nem tudunk rendes tesztprogramot összeállítani hozzá. A fentiek miatt úgy döntöttünk, hogy a tesztelést a második teszten kezdjük idén, míg az MR01-est a harmadik teszten, március 1-jén mutatjuk be.”  

Szintén az Autosportnak nyilatkozott az átszervezést és költözködést bonyolító HRT jelenlegi egyetlen versenyzője, a volt McLaren-tesztelő veterán, Pedro de la Rosa. A spanyol nem titkolta, hogy a helyzet nem ideális, de azt állította, bízik a sikerben, valamint hozzátette, hogy ők ugyan a régi autóval, de már az első teszten ott lesznek.

„A terv az, hogy a régi autóval megyünk Jerezbe, az újat pedig az első barcelonai tesztre, február 21-ére visszük. Ez a terv. Elhangzott már, hogy késésben vagyunk, de én egy kicsit másképp látom. Az új autó teljes tervezési folyamata késve indult, a csapat pedig emberfeletti munkát végez, hogy február 21-én a pályára küldhesse. Nem idegeskedem, a leszerződésem pillanatától nagyjából tisztában voltam vele, hogy így tervezünk, nem történt változás.”

F1: Fordítottak a terveken a sereghajtók 1
F1: Fordítottak a terveken a sereghajtók 9


A 40 éves pilóta szerint a maximális cél természetesen az 2012-re, hogy legyőzzék a Marussiát és a Caterhamet, de valójában a tisztes helytállással, a folyamatos fejlődéssel is elégedettek lehetnek majd.

„A reális cél elsősorban az, hogy javuljunk. Versenyről versenyre. Tisztában kell lennünk vele, hogy számunkra a győzelem nem a futamgyőzelmet jelenti, hanem azt, hogy futamról futamra fejlődünk. Az eredmény pedig, hogy mi lehessünk a legjobb új csapat, beférjünk a top10-be a bajnokságban.”

„Nagyra törő cél, és nagyon-nagyon nehéz lesz elérni, mert a Caterham például egyértelműen előnyben van hozzánk képest. De kitűztük a célokat, és ezeknek a megvalósításáért küzdünk. Persze a legfőbb, rövid távú cél az, hogy szervezettek, összeszedettek legyünk, így lehetünk aztán gyorsabbak is.”