Az F1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli ma bemutatta a 2012-es idényre szánt abroncsait. A milánói cég a tavalyi tapasztalatok, a csapatok kívánságai és az idei szabályváltozások figyelembe vételével módosított a gumikon.

A befújt diffúzor eltűnése miatti csökkenő leszorítóerő ellensúlyozására az összes abroncs vállasabb, „szögletesebb” formát kapott, szélesedett a futófelület. A négy száraz keverék közül a szuperlágy a régi maradt, de a lágy, a közepes és a kemény keverék tulajdonságait újrahangolták, lágyabbak lettek.

A Pirelli a száraz keverékek közti teljesítménykülönbségből is visszavett, a 2011-es 1,2-1,8 tized másodperces eltérést 6-8 tizedre szorították, hogy ezzel nagyobb játékteret, többféle stratégiai lehetőséget adjanak a csapatoknak.

A gyártó a gumik jelölését is megpiszkálta egy kicsit: a szárazaknál maradt a piros-sárga-fehér-ezüst kiosztás, de a festés méretét növelték, a kemény gumik ezüstjét pedig jelentősen sötétítették, hogy ne legyen összekeverhető a közepes keverék fehérjével.

A vizes gumik közül a valódi esőgumi keverékén változtattak, míg az átmeneti a régi marad. A nedves pályára készült abroncsok elnevezése és jelölése is módosult, a két keverék a PZero modelljelölés helyett Cinturato névere hallgat majd, az átmeneti esőgumi pedig a tavalyi narancs jelölés helyett élénkzöld festést kap (az extrém esőgumi kék marad).

Ugyan hivatalos bejelentés sem a pilóta, sem a Pirelli részéről nem hangzott el, a gumigyártó abu-dzabi sajtórendezvényén a Lotus Renault-tól ejtett Vitalij Petrov is söfőrködött az újságírók élménykörein, ami valószínűsíti, hogy az orosz a gumigyártó tesztpilótája lehet 2012-ben. Petrovot mostanában a Caterhammel hozták hírbe, de egy idő után valószínűvé vált, hogy nem tudja majd „kitúrni” Jarno Trullit.