Bár a kiszivárogtatás miatt a Caterham már az eredetileg tervezettnél egy nappal előbb, tegnap leleplezte 2012-es autóját, a CT01-est, a csapat azért mi adott pár újabb képet és a műszaki főnök, Mike Gascoyne is most beszélt az új járgányról.
A mérnök elmondta, hogy a fejlesztés korán kezdődött és jó ütemben haladt, ezért is tudták elsőkén leleplezni az autót, amely a befújt diffúzor betiltása és a KERS beszerelése miatt jóval versenyképesebb lehet majd, mint a korább modellek.
„Mindig az aerodinamika a fő terület a teljesítmény szempontjából. A tavalyi év a befújt diffúzorról szólt, amivel mi küszködtünk, mert a 2010-es autónkon még egyáltalán nem volt, így végig lépéshátrányban voltunk. Az idei betiltása egyértelműen kedvez nekünk. A többiek sokkal több időt szántak rá, többet hoztak ki belőle, de ez most kiiktat egy fejlesztési frontot” – mondta a mérnök.
„És persze a KERS is, nem titok, hogy idén már ott lesz az autón. A tavalyi év végén már tényleg csak az hiányzott hozzá, hogy versenyezhessünk a középmezőny csapatai ellen. Hiányzott az időmérőn és a végső helyezések szempontjából. A 2012-es autóba való bekerülése újabb előrelépés számunkra. A tavalyi (szezonzáró) Brazil Nagydíjon értük el az eddigi legjobb az előttünk lévőkhöz viszonyítva, KERS-szel pedig néhányukat meg is előzhettük volna. Van okunk a bizakodásra 2012 előtt” – magyarázta.
A CT01-es „kacsacsőrű” orra elég nagy megdöbbenést keltett, de Gascoyne arra figyelmeztet, hogy a közönség jobban teszi, ha felkészül, ugyanis a 2012-es szabályok miatt a több új autótól is hasonló külső várható.
„Igen, a szabályok idénre korlátozták az orrok magasságát. A kihívás mindig az, hogy a lehető legtisztább légáramlás kedvéért minél magasabb legyen a kasztni, mi így oldottuk meg. Mivel a miénk az első új autó, az orr elég nagy vitákat kavart, de a szerintem a 2012-es szabályok miatt a legtöbb új autón ilyen orrot látunk majd.”
A mérnök az idei kilátásokról egyelőre nem kívánt bővebben nyilatkozni, csak óvatosan fogalmazta meg a célt:
„Előbb lássuk, hogyan szerepel az autó a pályán az első teszten. Amíg nem megy az autó, csak a szimulációs adatokra támaszkodhatunk. Persze minden csapat szeretne mindig feljebb kapaszkodni, mi sem jelentünk kivételt. Az elmúlt két évben a 10. helyen végeztünk, ez is volt a célunk, de idén itt az ideje előrébb lépni. Majd meglátjuk a pályán!”