Az elmúlt napok autóbemutatói után ma délelőtt a dél-spanyolországi Jerezben megkezdődött a 2012-es év első hivatalos Forma-1-es tesztje. A gyakorláson a Marussia kivételével minden csapat megjelent, igaz, a Mercedes és a HRT egyelőre a tavalyi autóval.
A többiek viszont már mind a 2012-es modelleket próbálgatták, az élen pedig még egy késő délelőtt futott idejével a két év kihagyás után a Lotusnál visszatérő Kimi Räikkönen végzett. A csapat nem titkolt célja, hogy a 2007-es bajnok a lehető legtöbbet vezesse, minél jobban visszarázódjon az F1-be – ma 73 kört ment. A finnek ez szemmel láthatóan ment is, ugyanis 1:19.670-es köre már a tavalyi jerezi csúcsnál (1:19.831 – Rubens Barrichello, Williams) is jobb volt.
„Pozitív első nap volt a teszten, majdnem minden a terv szerint ment. Nem volt komoly problémánk, jól éreztem az autót és a gumikat. Délután már kicsit nehezebb volt a gumikkal, amikor egy kopott garnitúrát használtam, de összességében pozitív nap volt. A köridők nem számítanak. Elégedett vagyok az autó egyensúlyával, jónak tűnik, és azzal is hogy tényleg nem volt semmi komolyabb műszaki probléma. Ezen kívül ma több mint egy versenytávot mentem és fizikailag sem volt semmi gondom, ez is jó. Várom, hogy holnap továbbhaladjunk!” – mondta a finn.
Közel járt Räikkönen eredményéhez az év egyik nagy ígéretének számító Force India is, Paul di Resta alig egytizeddel volt lassabb a Lotusnál, ráadásul a skót igen szép távot, 101 kört ment, nála többet csak a Suber C31-esét próbálgató Kobajasi Kamui tett meg több kört, 106-ot. A japán egyébként a 7. időt hozta.
A 3. és 6. a Mercedes két pilótája, a délelőtt-délután megosztva vezető Nico Rosberg és Michael Schumacher hozta, de az ő eredményük még a többiekénél is kevesebbet jelent, hiszen a régi autóval köröztek, elsősorban csak a 2012-es gumikkal ismerkednek és pár alkatrészt próbálnak most ki Jerezben, az új autójuk csak két hét múlva, Barcelonában érkezik.
A két mercis közé a Red Bull-család két tagja került, negyedikként a címvédő autót, az RB8-ast pályára vivő Mark Webber, mögötte a Toro Rossó-s Daniel Ricciardo. A Red Bull napja egy kicsit nehézkesen indult, ugyanis csak késő délelőttre érkezett meg a használni kívánt hátsó szárny, Webber csak akkor kezdhette az autó shakedownját. Végül 53 kört tett meg, a végsebességben pedig vitte a pálmát az első nap, a mérőponton 300 km/órát hozott a kék autó.
A McLaren és a Ferrari egyelőre csendesen, feltűnésmentesen dolgozott, sem az időkkel, sem más rendkívüli eseménnyel nem hívták fel magukra a figyelmet. A Caterhamnél és a Williamsnél nem volt minden rendben műszakilag, Heikki Kovalainen csak 28, Pastor Maldonado pedig mindössze 25 kört tett meg kedden.
A nap egyébként egészen délutánig incidensek nélkül zajlott, csak az utolsó órában kellett megszakítani kétszer a körözést piros zászlóval: előbb Ricciardo STR7-ese állt le a pályán olajszivárgás miatt, majd Kobajasi C31-eséből fogyott ki az üzemanyag.
Teszt, Jerez, 2012.02.07.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | K. Räikkönen | Lotus F1 | 1:19.670 |
2. | P. di Resta | Force India | 1:19.772 |
3. | N. Rosberg | Mercedes AMG | 1:20.219 |
4. | M. Webber | Red Bull | 1:20.496 |
5. | D. Ricciardo | Toro Rosso | 1:20.694 |
6. | M. Schumacher | Mercedes AMG | 1:20.794 |
7. | K. Kobajasi | Sauber | 1:21.353 |
8. | J. Button | McLaren | 1:21.530 |
9. | F. Massa | Ferrari | 1:22.815 |
10. | H. Kovalainen | Caterham F1 | 1:23.178 |
11. | P. Maldonado | Williams | 1:23.371 |
12. | P. de la Rosa | HRT | 1:23.676 |