A dél-spanyolországi Jerezben lezárult az előszezon második hivatalos tesztnapja, amelyet a mercedeses Michael Schumacher „nyert”. A hétszeres bajnok német ideje azonban nem mérvadó, ugyanis a Mercedes ezen a héten még csak a 2011-es modellel rója a köröket, az új autót csak két hét múlva, Barcelonában vetik be.
Schumacher mögött Red Bull-fölény alakult ki, hiszen az első és második legjobb időt is az energiaitalos csapatok hozták. Az új autósok közül a leggyorsabb az RB8-assal második napját töltő Mark Webber lett, aki 1:19.184-es idejével meghaladta Kimi Räikkönen tegnapi csúcsát is. Schumi, Webber és a harmadikként záró Toro Rossó-s ígéret, Daniel Ricciardo is a nap közepén hozta a legjobb eredményét, ahogy tegnap, úgy a mai délután sem hozott már „trónfosztást” vagy csatát az élen.
A Force India megint szépen ment, az új, a Ferraritól szerzett tesztpilóta, Jules Bianchi a harmadik időt hozta, igaz, már egy teljes másodperccel elmaradva Webbertől.
A tegnapi első, Kimi Räikkönen ma nem villogott annyira, kora délelőtt a kavicságyban is járt. A túra után az autója is figyelmet kívánt, ugyanis a rázókövön megsérült a padlólemez eleje, az aszfaltcsíkra általa felvitt kavicsok pedig másoknak is gondot okoztak, az első háromnegyed órában kétszer is előkerült a megszakítást jelentő piros zászló. A finn végül ötödikként zárt a szerdát, délután hosszabb etapokat futott és még Schumacherrel is csatázott egy kicsit a pályán.
A lotusos visszatérőt a Force Indiá-sok szendvicsbe fogták, ugyanis délután már Paul di Resta vezette a fehér-narancs-zöld autót, a skót a hatodik időt hozta. Ő, Räikkönen és Bianchi egytizeden belül zárt.
Keddhez hasonlóan a Ferrari és a McLaren ma is inkább az autó rendszereinek tesztelésével és a beállítási munkákkal foglalkozott, sem Felipe Massa (7.), sem Jenson Button(8.) nem próbálkozott gyors körökkel. Mindkét élcsapatnál váltás jön holnap, Button Lewis Hamiltonnak, Massa Fernando Alonsónak adja át a 2012-es autót.
„Hát, igazából sok a munka vele. Vadonatúj autó, nem olyan, mint a korábbi években. Szóval jóval több a munka, sok mindent ki kell próbálni. Ma nagyon sok kört töltöttem csak a próbálgatással” – mondta Massa a Ferrari radikálisan új megközelítésben tervezett F2012-eséről.
A kérdésre, hogy vannak-e kellemetlen meglepetések, így felelt a brazil: „Az új autónál mindig vannak ilyenek, olyasmik, amit nem látunk előre, amik nem a várt eredményt hozzák. Az új autóval mindig ez van, egyszerűen így indul a munka, hogy végül versenyképes és kiszámítható legyen. Nagyon sok mindent kipróbáltunk, sokszor nem is volt minden felszerelve az autóra, csak bizonyos adatokat gyűjtöttünk. Egész más, mint korábban, sokkal komplexebb a program.”
A Saubernél már ma cseréltek, Kobajasi Kamui után a mexikói Sergio Perez vette át a C31-est, a második évét kezdő ifjonc a 9. lett, bő kéttizeddel Button mögött.
Műszaki nehézségek miatt tegnap a williamses Pastor Maldonado és a caterhames Heikki Kovalainen is csak bő két tucat kört ment, ma azonban már mindketten szép munkát végeztek, a venezuelai 97-szer, a finn pedig a nap legnagyobb távját teljesítve 139-szer ment körbe a jerezi pályán.
Kovalainen mellett mások is belehúztak, Schumi 132, Räikkönen 117, Ricciardo 100, Webber és Massa pedig 97-97 kört hozott össze.
Ahogy az élen, a mezőny végén is egy 2011-es autót használó versenyző, Pedro de la Rosa végzett, igaz, ő végképp nem az időkre gyúrt, az átszervezett HRT-nél egyelőre a csapatként való közös munka csiszolása a program.
A nap folyamán a csapatok megfigyelői a pálya számos pontján követték-nézték a riválisok autóit, és máris felbukkantak olyan hangok, miszerint egyes ellenfelek valahogy megkerülték a kipufogóval befújt diffúzorok betiltását. Egyelőre a McLaren és a Ferrari „gyanús”, a két alakulatnál nem látható, hogy a szabályok által elvileg magasabbra kényszerített kipufogó tulajdonképpen hol is lép ki az autó testéből.
Teszt, Jerez, 2012.02.08.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | M. Schumacher | Mercedes AMG | 1:18.561 |
2. | M. Webber | Red Bull | 1:19.184 |
3. | D. Ricciardo | Toro Rosso | 1:19.587 |
4. | J. Bianchi | Force India | 1:20.221 |
5. | K. Räikkönen | Lotus F1 | 1:20.239 |
6. | P. di Resta | Force India | 1:20.272 |
7. | F. Massa | Ferrari | 1:20.454 |
8. | J. Button | McLaren | 1:20.688 |
9. | S. Perez | Sauber | 1:20.711 |
10. | P. Maldonado | Williams | 1:21.197 |
11. | H. Kovalainen | Caterham F1 | 1:21.518 |
12. | P. de la Rosa | HRT | 1:22.128 |