Egy meglehetősen hideg, reggel még szó szerint fagyos nappal zárult a Forma-1-es csapatok első hivatalos 2012-es tesztje a dél-spanyolországi Jerezben.
A nap legjobbja Fernando Alonso volt, 1:18,877-es késő délelőtti körénél ma senki nem tudott jobbat, igaz, mind a négy napot tekintve a Lotus vitte a pálmát a 2012-es autók közül, tegnap ugyanis Romain Grosjean 1:18,491-et futott.
Bár lehet, hogy az F2012-es ideje valódi volt, de azért az sem túl valóságtól elrugaszkodott feltételezés, hogy a maranellói csapat az előző három nem túl fényes nap után pénteken azért szeretett volna valamit mutatni a helyszínre kilátogató spanyol szurkolóknak és a Ferrari-drukkereknek világszerte.
A maranellóiak nehézségeit mutatja az is, hogy a tegnapi remények és ígéretek ellenére Alonso délután már alig bukkant fel a pályán, ahogy csütörtökön, ma is előjöttek a hidraulikai hibák.
„Azt hiszem, még sok van Ausztráliáig, már ami a tesztnapokat illeti. Nagyon sokat haladtunk az elmúlt négy napban. Talán nem a teljesítmény, az idők vagy akármi tekintetében, nem is tudom, milyen köridők voltak az első két nap és milyen körülmények, de a próbáink, az autó megismerése egyértelműen pozitívan alakult számunkra” – nyilatkozta a nap végén a spanyol az Autosportnak
„Barcelonába már sokkal felkészültebben érkezünk majd, mint ahogy Jerezbe jöttünk. Pat (Fry, technikai igazgató) is ezt próbálta mondani tegnap. Egy bizonyos elképzeléssel jöttünk ide, és az talán nem egészen vált be. De Barcelonában már maximálisan ki kell használnunk pályaidőt, többet kell majd menni, mint 100 kör, nagyon értékesek a gyűjthető információk. Most talán ez volt a gyenge pontunk. Az autó erőssége viszont a gumimelegítés, már az első körön ki lehet hozni belőle mindent, tavaly ez nem így volt. Az aerodinamikán és a megbízhatóságon még javítani kell, mert ma kevés kört mentünk.”
A 2-3. helyen a Red Bull-osok osztoztak, igaz, „fordított” sorrendben, ugyanis a Toro Rossó-s újonc Jean-Eric Vergne végzettt a kétszeres világbajnok Sebastian Vettel előtt. A különbség kilenc ezred volt köztük. A németnek sem volt teljesen sima napja, elektronikai probléma miatt veszített pár órát a nap elején.
Mögötte bő három századdal Lewis Hamilton zárt a McLaren MP4-27-esével, míg a tegnapi legjobb Grosjean az angoltól szűk egytizedre lett az ötödik. A Saubernél Kobajasi Kamui vette vissza a C31-est, a japán szorgalmasan dolgozott, bár délután egy hidraulikai probléma miatt leállt a pályán, az autó azonban javítható volt.
A javítás tegnap ugyan nem ment a Force Indiánál, de mára megcsinálták a csütörtökön megsérült VJM05-öst, így az utolsó napon végre Nico Hülkenberg is beült az idei járgányba, ő a hetedikként zárt.
Ahogy tegnap, ma is a williamses Bruno Senna hozta a távolsági csúcsot, 125 kört ment a pályán, a brazil egy teljes versenyszimulációt is végigvitt.
Bár a nap folyamán a különböző programok és célok miatt nagy szóródás volt a köridőkben, érdemes kiemelni, hogy a legjobb eredmények nagyon is közel voltak, a második Vergne-t és a nyolcadik Sennát csak fél másodperc választja el egymástól.
Az időket tekintve csak a Caterham veteránja, Jarno Trulli lógott ki, igaz, az olasz ma először ült az autóba. 117 kört tett meg, ezzel Senna mögött a második legnagyobb távot teljesítette. A többiek 80-90 kört mentek, a műszaki hibák miatt viszont Vettel csak 50-et, Alonso pedig 39-et könyvelhetett el a nap végén.
Az F1-ben most egyhetes szünet következik, majd február 21-én Barcelonában jön a következő négynapos teszt. Akkor már a Mercedes is pályára küldi 2012-es autóját.
Teszt, Jerez, 2012.02.10.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | F. Alonso | Ferrari | 1:18.877 |
2. | J-E. Vergne | Toro Rosso | 1:19.597 |
3. | S. Vettel | Red Bull | 1:19.606 |
4. | L. Hamilton | McLaren | 1:19.640 |
5. | R. Grosjean | Lotus F1 | 1:19.729 |
6. | K. Kobajasi | Sauber | 1:19.834 |
7. | N. Hülkenberg | Force India | 1:19.977 |
8. | B. Senna | Williams | 1:20.132 |
9. | J. Trulli | Caterham F1 | 1:22.198 |