A Forma-1-es csapatok még 2008 nyarán alapították meg közös érdekegyeztető és -védelmi szervezetüket, a FOTA-t. Az alakulatok 2009-ben sikerrel dolgoztak ki kiadáscsökkentési alternatívát az akkori FIA-elnök Max Mosley költségplafonos tervezetével szemben, ez lett az ún. Resource Restriction Agreement (RRA).

2010 végére, 2011-re azonban egyre inkább ellentétbe kerültek az RRA ellenőrzésével, megújításával kapcsolatos álláspontok, majd decemberben a Red Bull, a Toro Rosso, a Ferrari és a Sauber ki is lépett a szervezetből.

A FOTA létrehozásában annak idején főszerepet vállaló Ross Brawn most úgy látja, kár volt a szakításért, mert ez később visszaüthet, amikor egységes fellépésre lenne szükség – például az idei év végén lejáró Concorde Agreement (az F1 „alkotmánya”) újratárgyalásakor.

„Mi továbbra is elkötelezettek vagyunk a FOTA mellett és úgy hisszük, nagy kár, hogy elveszítettünk néhány tagot, szerintük végül még bánni fogjuk ezt. Amikor külső nyomás volt, az összerántotta a FOTA-t, most, hogy nincs ilyen, a természetes rivalizálás szétfeszíti” – magyarázta a Mercedes-csapatfőnök.

„Szerintem rövidlátó dolog nem felismerni, hogy a FOTA-nak igen fontos szerepe van, sajnálatosnak tartom, hogy nem vagyunk képesek összefogni a fontos kérdésekben. Én igazán hiszek a FOTA-ban, de kiábrándító, ami az elmúlt hónapokban történt. Nagyon remélem, hogy később nem bánjuk meg ezt, hiszen nem csak egyéni érdekekre, hanem a Forma-1 javára kerestünk megoldásokat.”

Brawn hangsúlyozza, hogy az RRA életben tartása elengedhetetlen, bízik benne, hogy kilépett tagok is belátják ezt.

„Az RRA nagyon fontos. Módot kell találnunk valahogyan a költségek kordában tartására, a műszaki és sportszabályok nem terjednek ki mindenre. Nagyon fontos ez a koncepció, de ehhez az kell, hogy mindenki elkötelezze magát mellett és közösen dolgozzuk ki az RRA rendszerét. Mi elkötelezettek vagyunk, kitartunk mellette és igyekszünk elérni, hogy a jövőben is alkalmazzuk az F1-ben, mert enélkül kockázatosabb a részvétel.”