A Force India az eddigi 2012-es teszteken is általában a mezőny első felében volt, ma pedig Nico Hülkenberg egy legjobb idővel húzta alá a VJM05-ös potenciálját. Az 1:22,608-as kört még délelőtt, szuperlágy gumin futotta a német, de egész nap aktív volt, 112 kört tett meg. A tavalyi csúcs egyébként még messze van, Michael Schumacher 1:21,268-at tudott.
A silverstone-i csapat autójára már két hete felfigyelt az egykori tervező szakember, Gary Anderson, lehetséges meglepetésként emlegette őket, így ha a Lotus gondjai komolynak bizonyulnak, a Force India akár lépéselőnyben, reális eséllyel indulhat idén a konstruktőri ötödik helyért.
A második helyen is egy középcsapat zárt ma, a mexikói Sergio Perez néhány műszaki probléma ellenére is gyors volt, alig négy századdal maradt el Hülkenbergtől.
Bár Sebastian Vettel (3.) és Lewis Hamilton (6.) sem ment a legjobb időre, a Red Bullnál és a McLarennél is magabiztos elégedettséggel zárhatták a napot, ugyanis mindkét pilóta teljesített egy-egy teljes versenyszimulációt. Vettel 104, Hamilton 120 kört ment összesen. A riválisok délután még egy kis látványosságról is gondoskodtak, amikor a pályán „versenyeztek” egyet egymással.
Fernando Alonso a jerezi teszt után arról beszélt, hogy Barcelonában már megbízhatósági gondok nélkül a lehető legnagyobb távot kellene menni, ha lehet, napi 100 kört, ezzel együtt ma csak 87-et hozott össze. A spanyol azon kevesek egyike volt, aki délután futotta legjobb idejét, amely végül a 4. helyet érte.
Rossz napja volt a Toro Rossónak, Daniel Ricciardo kétszer is leállt a pályán. Délelőtt még egyszerűen egy száraztankos, tervezett dologról volt szó, de délután már műszaki probléma miatt került a trélerre az STR7-es. Az ausztrál tette meg a mai legkisebb távot, mindössze 48 kört.
A Mercedesnél is akadhatott valami gond, ugyanis Nico Rosberg délután nem volt túl aktív, de összességében azért összejött neki 87 kör a még elég új W03-assal.
A Williams ugyan továbbra sem hozott még értékelhető időt, de az FW34-est ma vezető tesztpilóta, Valtteri Bottas kitett magáért, ami a munkabírást illeti, 117 kört húzott le.
A Caterhamnél ma debütált az új „szerzemény”, a Jarno Trulli helyére szerződtetett Vitalij Petrov. Az orosz sem volt gyors, de a csapat elégedett volt a nappal.
„Azt hiszem, egész pozitív nap volt. 69 kört mentünk, nagyjából végigvittük a tervezett programot. Délelőtt volt egy kis gond az üléspozícióval és a fékekkel, de erre számítani lehet egy új autónál és amúgy is apró, könnyen javítható dolgok voltak. Délután mentünk pár hosszabb etapot, amik bőséges adatot szolgáltattak” – mondta Petrov.
„Testileg jól vagyok. Egy ideje nem ültem (F1-es) autóban, de a tél folyamán figyeltem az erőnlétemre és élveztem ma a vezetést. Ami máris feltűnt, az az, hogy ez az autó másképp viselkedik, mint amihez korábban szoktam, azt hiszem, egy kicsit változtatnom kell a vezetési stílusomon. Korábban elég agresszív voltam, de ez az autó jobban fogadja a finomabb mozdulatokat, ezen dolgoznom kell majd a mérnökökkel együtt.”
Ahogy tegnap, a lista végén ma is a 2011-es autóval köröző Marussia-újonc, Charles Pic zárt.
Teszt, Barcelona, 2012.02.22.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | N. Hülkenberg | Force India | 1:22,608 |
2. | S. Perez | Sauber | 1:22,648 |
3. | S. Vettel | Red Bull | 1:22,891 |
4. | F. Alonso | Ferrari | 1:23,180 |
5. | D. Ricciardo | Toro Rosso | 1:23,639 |
6. | L. Hamilton | McLaren | 1:23,806 |
7. | N. Rosberg | Mercedes AMG | 1:24,555 |
8. | V. Bottas | Williams | 1:25,738 |
9. | V. Petrov | Caterham F1 | 1:26,605 |
10. | C. Pic | Marussia | 1:27,343 |