A nemzetközi szövetség Jerezben már ellenőrizte a kipufogókat, mindent rendben talált, a vezérlőszoftverekbe viszont nem tekintettek be a szakemberek. A tippet adó motorgyártó szerint az engedélyezettnél nagyobb fojtószelep-nyitással és szándékos gyújtáskihagyással elősegíthető a kipufogógázok áramlása.
Az FIA az érintett motorgyártóval folyamatosan egyeztetve intézkedett a kiskapu bezárásáról. Az Ausztrál Nagydíjra új szoftvert írnak a csapatok által használt egységes központi elektronikai rendszerhez, amely a motorvezérlést is irányítja.
Az FIA jóhiszeműen azt feltételezi, hogy eddig egyetlen csapat sem használta ki a kiskaput, ugyanakkor kizárni sem tudja. Elképzelhető, hogy a Red Bullnál esetleg számoltak ezzel a lehetőséggel, legalábbis a Renault ügyvezető igazgatója, Jean-Francois Caubet nemrég azzal kérkedett, hogy Adrian Newey máris talált megoldást a diffúzorok miatt elveszített leszorítóerő egy részének visszaszerzésére.