A múlt héten derült ki, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tovább szigorította a motorprogramokra vonatkozó előírásait, hogy végképp bezárja az elvileg már betiltott befújt diffúzor alkalmazását lehetővé tevő kiskaput. A trükközés kizárására átírták a minden autóban egységes elektronikai rendszer (ECU) szoftverét.

Akkor csak annyit lehetett tudni, hogy „az egyik” motorgyártó hívta fel a felügyelőszervezet figyelmét a lehetőségre, de az Auto Motor und Sport azóta kiderítette, hogy ez a Mercedes volt.

A lap hozzáteszi, hogy a brixworth-i szakembereknek igaza is volt, ugyanis tényleg volt egy kiskapu, bár hozzáteszik, hogy annak kihasználása azért nem jelenthetett volna akkora előnyt, ugyanis drasztikus fogyasztásnövekedést és a motor esetleges meghibásodását okozta volna.

Az FIA ezzel együtt is inkább lépett: „Biztos, ami biztos, inkább szigorítottunk” – mondta a szaklapnak egy FIA-tisztviselő.