A kilencvenes évek első felében az Adrian Newey által tervezett autókkal a Williams négy bajnoki címet szerzett, de a mérnök és a csapat kapcsolata megromlott, így 1998-ra már a McLarenhez igazolt, ahol az 1998-as és ’99-es bajnoki sikerekben vállalt jelentős szerepet.

A sztármérnök 2005 végén szerződött az újonnan alapított Red Bullhoz, ahol aztán 2010-ben értek révbe, tavalyelőtt és tavaly is bezsebelték mind az egyéni, mind a konstruktőri címet. Newey mára az F1 történetének legsikeresebb tervezője lett, visszatekintve az azóta szégyenletes mélységbe jutott Williams alapító-főnöke, Sir Frank is nagyon bánja, hogy nem ragaszkodtak jobban hozzá.

„Szeretett volna résztulajdont kapni, de annak idején ezt nem akartam megadni neki. Visszatekintve ez kétségtelenül hiba volt, Adrian kiemelkedő ember” – mondta az F1Racing magazinnak.

A Williams tavaly mindössze 5 pontot gyűjtött, a konstruktőri 9. helyezésével csak a három 2010-es újonccsapatot előzte meg. Grove-ban már tavaly megindult az átszervezés, új műszaki vezetőket igazoltak, a Cosworth motorjait pedig Renault-ra cserélték 2012-re. Sir Frank bízik benne, hogy most már felfelé indulnak majd.

„Nem vagyok mérnök, de láttam már sok jó autót és sok rosszat is – a miénk pedig tényleg nem volt gyors. A legtöbb fontos területen voltak hiányosságai, a legfőbb szempontból, aerodinamikailag pedig teljesen rossz volt. És talán a lóerőben is hátrányban volt. Nem volt gyors autó” – magyarázta.

„De a Renault motor reményt ad számunkra. Van három új műszaki vezetőnk is – a technikai igazgató (Mike Coughlan), az aerodinamikai főnök (Jason Sommerville) és egy, aki a versenyzésért felel (Mark Gillan), különböző csapatoktól, különböző háttérrel érkeztek hozzánk.”

„De azért van még egy gond – úgy hívják, Adrian Newey. Belőle sajnos csak egy van” – tette hozzá.

A Williamsről 1993-as bajnokuk, a pályafutása alatt összesen négy címet gyűjtő Alain Prost is beszélt. A francia sajnos nem festett jó képet a csapat helyzetéről.

„Gyakran beszélek Frank Williamsszel, idén télen pedig még a szponzorkeresésben is próbáltam segíteni, de nem ment. Nehéz helyzetben vannak, mert amikor pénzügyileg bajba kerül egy csapat, akkor nagyon nehéz kimászni belőle” – mondta a francia, aki csapatfőnökként maga is megtapasztalta már az összeomlást, amikor 2002-ben becsődölt a Prost Grand Prix.