A hétvégén az egykori Minardi- és Super Aguri-versenyző, Honda-, Brawn és Mercedes-tesztpilóta Anthony Davidson beszélt erről, amikor szakkommentátori minőségében kérdezték Räikkönennel kapcsolatos véleményéről:
„Egyértelműen arra számítok, hogy kicsit küszködni fog. Nem könnyű a szünet után visszajönni, tényleg nem az. Amikor sokáig tesztpilóta voltam és 2007-ben visszatértem az első futamra, igazán kijózanítóak volt újra valódi versenykörülmények. Láthattuk ezt Michaelnél (Schumacher) is. Ha Michaelnek eltartott egy darabig a visszaszokás, akkor biztosan Kimivel is így lesz.”
„És nagyon más élmény egy raliautót vagy egy F1-est vezetni. Az F1-ben állandóan az apró részletekről van szó, a tizedeket kell keresni. Nehéz lesz ezt újra elkapni. Biztos vagyok benne, hogy gyors lesz, de hátrányban is lesz, mert nem lesz olyan jó az autója, ahogy Michaelé sem volt 2010-ben” – magyarázta Davidson, aki az elmúlt években a Peugeot Le Mans-programjában is versenyzett.
„Ráadásul a fentiek tetejébe ott van még Grosjean is, a csapattársa, akitől senki nem várja, hogy azonnal gyors lesz. Szóval ha Grosjean ott lohol majd Kimi nyakában, akkor még rosszabb színben tűnik majd fel” – tette hozzá.
Davidson új tévés munkatársa, a szintén a Sky Sports szakértőjeként alkalmazott 1996-os világbajnok Damon Hill is a visszatérés pszichológiai nehézségét hangsúlyozta.
„Hát, Räikkönen ralizott, és őszintén szólva ha valami még az F1-nél is idegőrlőbb, akkor az a ralizás. Nehéz lesz a visszatérés, mert itt ez a sok feltörekvő fiatal, az ember pedig nem akar kolonc lenni a csapat számára. Ez valós probléma, és Michael épp ezért egészen hihetetlen. Michael elképesztően kitartó, fenomenális versenyző, lenyűgöző, hogy bírja a nyomást, pedig biztosan eléggé el van kenődve, amikor Nico (Rosberg) megveri az időmérőn. De ő csak megy tovább, egészen hihetetlen!”