A Dun & Bradstreet pénzügyi elemző minden évben kétszer megvizsgálja, hogy a Forma-1-es csapatok mennyire megbízható üzleti partnerek, időben vagy csak késéssel rendezik tartozásaikat.

A legfrissebb elemzés nem nem fest túl jó képet a csapatokról, hiába gazdálkodnak együttesen 2,2 milliárd dollárból, a cash flow bizony akadozik.

Az adatok szerint továbbra is a Ferrari a legráérősebb adós, az olasz csapat átlagosan 18 nap késéssel fizet csak az üzletfeleinek – ezzel egy napot javítottak a legutóbbi felméréshez képest. A Mercedes és a McLaren egy kicsit fegyelmezettebb lett, míg korábban 17 és 15 napig váratták a partnereiket, most a wokingiaktól 12, a brackleyiketől 11 nap után várhatnak pénzt.

A kiscsapatok közül a Team Lotus (idén már Caterham) nagyon szépen összeszedte magát 2011-ben, a korábbi 20 napos időt 9-re szorították vissza, a Virgin/Marussia azonban épp ellenkező irányba mozdult, tőlük a korábbi 8 nap helyett már 20 napig késett az utalás.

A korábbi eminensek is patópálosodtak: míg a Sauber korábban svájciságához méltóan 17 nappal előre(!) fizetett, 2011-ben csak 2 nap késéssel. A bajnokcsapat Red Bull Racing a korábbi átlagosan egynapos késését ötnaposra növelte, míg a kistestvér, a korábban napra pontosan fizető Toro Rosso átlagosan egy nappal volt elcsúszva a 2011 márciusa és decembere közti időszakban.

A csapatok átlagos fizetési késése

Csapat Késés 2011.04.-2011.12.
Késés 2010.11.-2011.03.
 Ferrari  18 nap  19 nap
 Virgin/Marussia  17 nap  8 nap
 Lotus Renault/Lotus  16 nap  14 nap
 McLaren  12 nap  15 nap
 Mercedes  11 nap  12 nap
 Team Lotus/Caterham  9 nap  20 nap
 Force India  8 nap  12 nap
 Red Bull  5 nap  1 nap
 Williams  3 nap  3 nap
 Sauber  2 nap  17 nappal előre
 Toro Rosso  1 nap  0 nap
 HRT  nincs adat  nincs adat