A Dun & Bradstreet pénzügyi elemző minden évben kétszer megvizsgálja, hogy a Forma-1-es csapatok mennyire megbízható üzleti partnerek, időben vagy csak késéssel rendezik tartozásaikat.
A legfrissebb elemzés nem nem fest túl jó képet a csapatokról, hiába gazdálkodnak együttesen 2,2 milliárd dollárból, a cash flow bizony akadozik.
Az adatok szerint továbbra is a Ferrari a legráérősebb adós, az olasz csapat átlagosan 18 nap késéssel fizet csak az üzletfeleinek – ezzel egy napot javítottak a legutóbbi felméréshez képest. A Mercedes és a McLaren egy kicsit fegyelmezettebb lett, míg korábban 17 és 15 napig váratták a partnereiket, most a wokingiaktól 12, a brackleyiketől 11 nap után várhatnak pénzt.
A kiscsapatok közül a Team Lotus (idén már Caterham) nagyon szépen összeszedte magát 2011-ben, a korábbi 20 napos időt 9-re szorították vissza, a Virgin/Marussia azonban épp ellenkező irányba mozdult, tőlük a korábbi 8 nap helyett már 20 napig késett az utalás.
A korábbi eminensek is patópálosodtak: míg a Sauber korábban svájciságához méltóan 17 nappal előre(!) fizetett, 2011-ben csak 2 nap késéssel. A bajnokcsapat Red Bull Racing a korábbi átlagosan egynapos késését ötnaposra növelte, míg a kistestvér, a korábban napra pontosan fizető Toro Rosso átlagosan egy nappal volt elcsúszva a 2011 márciusa és decembere közti időszakban.
A csapatok átlagos fizetési késése
Csapat | Késés 2011.04.-2011.12. |
Késés 2010.11.-2011.03. |
Ferrari | 18 nap | 19 nap |
Virgin/Marussia | 17 nap | 8 nap |
Lotus Renault/Lotus | 16 nap | 14 nap |
McLaren | 12 nap | 15 nap |
Mercedes | 11 nap | 12 nap |
Team Lotus/Caterham | 9 nap | 20 nap |
Force India | 8 nap | 12 nap |
Red Bull | 5 nap | 1 nap |
Williams | 3 nap | 3 nap |
Sauber | 2 nap | 17 nappal előre |
Toro Rosso | 1 nap | 0 nap |
HRT | nincs adat | nincs adat |