Nincs ínyére a Mercedesnek, hogy a Forma-1-be visszatérjen az a lehetőség, hogy egyes csapatok másoktól vásárolhassanak autókat. A Concorde Agreement 2013-ban lejáró, hatályos változata tiltja az ügyfélautókat, a hosszabbításról folyó tárgyalások során azonban pro és kontra is felmerültek érvek a témában.

Norbert Haugnak, a Mercedes motorsport-igazgatójának egyértelmű az álláspontja. „A Forma-1-nek nagy múltja és öröksége van” – mondta Haug a barcelonai FOTA Forumon. „Nem hiszem, hogy egy Lotusnak McLarennek, vagy egy HRT-nek Ferrarinak kéne lennie, márpedig az ügyfélautók visszatérésével lenne erre esély.”

„Tisztelnünk kell az olyanokat, mint például a nagyon sikeres Williams istállót vagy az olyan függetleneket, mint a Sauber. Joguk van arra, hogy saját autót építsenek és szerintem nagyon is élni akarnak ezzel. Ez nagyon-nagyon fontos része a Forma-1-nek.”

Haug szerint az ügyfélautók nem is feltétlenül jelentenének kisebb kiadást a kiscsapatoknak. „Elsőre úgy tűnhet, ez kevesebb pénzbe kerül, de alaposan átgondolva már nem biztos, hogy ez a helyzet. Ez nem az ideális megoldás, ha az lenne, mindenki ezen az úton indult volna el korábban.”