Az alakulat a promóciós tevékenységre engedélyezett 100 km-es futási keretet használta ki arra, hogy ugyan csak demós gumikkal, de kipróbálja az autót a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt.
„Nagyon elégedett vagyok, igazán fontos nap a számunkra a mai, hiszen tesztelhettük egy kicsit az új autót. Minden egyes csapattagra nagyon büszke vagyok, mindenki hozzátette a magáét, hogy ez sikerülhessen. Most pedig már Ausztráliára koncentrálunk, sok még a dolgunk” – mondta a tavaly év végén kinevezett új csapatfőnök, Luis Perez Sala.
Az F112-est az újraszerződtetett indiai versenyző, Narain Karthikeyan vezette a Circuit de Catalunyán, a teszt után így nyilatkozott.
„Ma megvolt az F112-es shakedownja, enyém volt a megtisztelő feladat, hogy elsőként vezessem az autót. Az első benyomásaim elég jók, egyértelműen előrelépés a tavalyi évhez képest. Beállítási munkákat és hasonlókat nem végezhettünk, de úgy tűnik, minden megfelelően működik, nincsenek jelentősebb problémák, így készülhetünk a szezonra.”
„Mindenki keményen dolgozott, az új csapatvezetés nagyon rövid idő alatt hozott össze mindent. Jó munkát végzetek az autóval, meggyőződésem, hogy nagy előrelépés tavalyhoz képest, remélhetőleg megint versenyben leszünk a korábbi ellenfelekkel!”
Ahogy a képeken is látható, a spanyol autó új festést kapott, a tavalyi modern, fekete-fehér-piros fényezés helyett egy egyszerűbb, de elegáns fehér-arany-bordó megoldást választottak – egy valami nem változott: a szponzori logók most sem borítják el a járgány felületét.
Karthikeyan mellett az autót az egykori McLaren-tesztelő, a veterán Pedro de la Rosa hajtja majd idén. Érdekesség, hogy a csapat által kiadott fotókból az is kiderül, hogy a tavaly alkalmazott Vitantonio Liuzzi is a HRT tagja maradt, azt egyelőre nem tudni, milyen minőségben.