F1: A Renault autóját kapta a Pirelli 1
F1: A Renault autóját kapta a Pirelli 9 A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2010-ben döntött úgy, hogy a Forma-1 kizárólagos gumiszállítójaként Pirellit választja a távozó Bridgestone utódjának. Az olasz gyártó a felkészülést és a tavalyi tesztjeit a sportágból kiszállt Toyota utolsó, 2009-es járgányával végezte, de az az autó elavult, így már tavaly nyár óta új autóért könyörögtek a csapatoknál.

Mivel az F1-es alakulatok nem ajánlottak közösen elfogadott megoldást, a Pirelli nemrég már jelezte, hogy külön egyezik majd meg egy csapattal az új tesztautó beszerzéséről, ma pedig azt is bejelentették, hogy a Renault 2010-es modelljét, az R30-ast szerezték meg a célra. A járgányt két éve Robert Kubica és Vitalij Petrov hajtotta, legutóbb, januárban pedig a Lotus vette elő újra, hogy a visszatérő Kimi Räikkönen melegíthessen vele a hivatalos téli tesztek kezdete előtt.

A pártatlanság érdekében az autó a korábbi Toyotához hasonlóan festés nélkül, tiszta feketében rója majd a köröket, a tesztcsapatot pedig csak a Pirelli emberei adják, a gyártó nem alkalmaz majd egyetlen F1-es csapattagot sem.

„Kezdettől fogva világos volt, hogy egy korszerűbb tesztautóra van szükségünk, mert bár a Toyota TF109-es nagyon hasznos volt, mára már három éves modell. A technológiák és a szabályok is jelentősen változtak azóta, a Toyota már nem hozza azokat az erőhatásokat, amelyekkel szimulálhatjuk a mai F1-et” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.

„A fő szempontunk a csapatok egyenlő alapon való kezelése, ezért a tesztcsapat tőlük teljesen független lesz, és mindenki küldhet majd megfigyelőket. Az új tesztautó a mai üzemanyagszabályoknak, a tankolás tilalmának megfelelően teljes versenytávot is futhat majd, így szimulálhatjuk az egyensúly és a gumik hosszú távú változásait” – tette hozzá.

A Pirelli összesen öt gumitesztet tervez 2012-re, az elsőre májusban májusban kerülhet sor. A cég reményei szerint „egy hónapon belül” új tesztpilótát is szerződtet.