A Ferrarinál ugyan nagy ugrást vártak a 2012-re radikálisan új megközelítésben épített autótól, de a téli tesztek után a csapatnál elismerték, hogy a járgány nem lett igazán ütőképes, és ezt támasztják alá azok az elemzések is, amelyek szerint az F2012-es gyakorlatilag minden szempontból – rövid etapokon, hosszú etapokon, a gumikopást tekintve – kimondottan középszerűen szerepelt.

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo tegnap a Genfi Autószalonon azt mondta, reméli, hogy nem igazak a versenyképtelenségről szóló kijelentések, de ha igen, akkor sürgős válaszokat vár a csapattól.

Az olasz Gazzetta dello Sport már tudni is véli ezeket, a lap ma arról írt, hogy az autót jelentős mértékben át kell majd építeni a maranellóiaknak, akár annyira, hogy a kasztnit újabb kötelező töréstesztekre kell majd küldeni. Ha a Ferrari valóban B autót készít, az valószínűleg csak az európai szezon elején kerülhet pályára.

A fejlesztésekkel kapcsolatban a címvédő Red Bullt is a bizonytalanság lengte körül az utolsó tesztet követően, ugyanis a csapat az utolsó előtti, szombati napon szerelte fel a Melbourne-re szánt csomagját, de azt csak korlátozott mértékben tudta kipróbálni, hiszen vasárnap, a zárónapon Sebastian Vettel az első szárny törése, majd a sebességváltó meghibásodása miatt mindössze 23 kört ment.

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko egyenesen „szarként” értékelte az utolsó napot, bár hozzátette, hogy szombaton elégséges adatot gyűjtöttek Mark Webberrel. A német Auto Motor und Sport ezzel együtt felvetette, hogy a csapatnál fontolgatják, hogy az új csomag nélkül állnak majd rajthoz az Ausztrál Nagydíjon, de a főnök, Christian Horner azóta cáfolta ezt.

„Lenyűgöző, ahogy kitalálják az ilyesmiket. Barcelonában bevetettünk egy új autót az új fejlesztésekkel, pont, ahogy terveztük. Minden csapat nagyobb új csomagot hoz az első futam előtt és mindenki későre hagyja, mert nem szeretnénk, hogy a riválisok lemásolják az ötleteket. De a fejlesztéseink jól működtek, egyértelműen ott lesznek az autón Ausztráliában” – nyilatkozta a BBC-nek.