2010-ben elsőként a McLaren, majd őket követve a többi csapat is ún. F-csatornát kezdett alkalmazni, amely a levegő elölről a hátsó szárnyra vezetésével az egyenesekben csökkentette légellenállást, növelve ezzel a végsebességet.

A rendszert tavalyra „kivonták a forgalomból”, helyette érkezett az ún. DRS, amelyet a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által meghatározott feltételek mellett, kijelölt pályaszakaszokon lehet alkalmazni.

Úgy tűnik azonban, hogy az F-csatorna sem került végleg a szemétdombra, a Mercedes az idei autóján egy hasonló, bár csak az első szárnyon működő, passzív légáramoltató újítást, a W-csatornát használ, és úgy tudni, hogy az utolsó barcelonai teszten már a McLaren is kísérletezett ezzel.

A német Auto Motor und Sport hozzáteszi, hogy az eredeti, a hátsó szárnyra ható F-csatorna koncepciója is felbukkant újra, állítólag a Mercedes, a McLaren, a Red Bull és a Lotus is próbál szabályos, de hatékony megoldást kifejleszteni.

Egyesek szerint a Red Bull RB8-asának orrán látható nyílás is ehhez kapcsolódik, bár amikor rákérdeztek a tervezőnél, Adrian Neweynál, ő azt mondta, hogy „erről nem mondhat semmit”.

A szaklap cikkében hozzáteszik, hogy némelyik rivális csapat máris gyanakodva figyeli az F-csatornázókat, egyikük állítólag már hivatalosan is szabályértelmezési kérelemmel fordult az FIA-hoz.