Annak ellenére, hogy három futamgyőzelmet is szerzett, 2012 egyértelműen Lewis Hamilton F1-es karrierjének leggyengébb szezonja volt. Az okok között a biztos menedzseri háttér hiánya, a szerelmi életének gondjai és a „celebeskedés”, a partizás álltak. Visszatekintve már a 2008-as bajnok is látja, hogy a bulizással nem lehet sikeres a pályán, idén másképp csinálja.
„Ha mondjuk felhív egy barátom és megkérdezni, hogy innék-e egyet a versenyhétvége, a szezonkezdet előtt, ahelyett, hogy azt mondanám, jaja, benne vagyok, inkább otthon maradok és másnap edzek. Az F1-ben szükségesek az ilyen áldozatok.”
„Tavaly elég sokszor eljártam szórakozni, azt hittem, ennek nem lesz hatása, de valójában nagyon is volt. Két nap kell a pihenésre, két nap kimarad az edzésből, az ember esze máshol jár, amikor a futamra készül. Az utazás, az utazás megfelelő időpontja, a jó helyen lenni a jó időben, ez mind számít. Ausztráliába, Kínába korán kell érkezni, hogy legyen idő a felkészülésre. Sok mindenen lehet javítani” – magyarázta az idei hozzáállásbeli változtatást.
Az első verseny, a hétvégi Ausztrál Nagydíj előtt Hamilton egyébként visszafogottan bizakodó, igyekszik hosszabb távon gondolkodni:
„Melbourne nagyszerű hely a kezdésre! Számomra a napfényt, mosolygó arcokat, nagyszerű paddockot, egy pozitív hangulatú helyet jelent a város. A pálya pedig igazán versenyzésre való.”
„Az új idény előtt nyugodtabb vagyok, mint valaha. Az autóval minden rendben ment, jó csomag. Az utolsó tesztnapomon is jónak tűnt, amikor már felkerült rá az új aerodinamikai csomag, az is előrelépést jelentett. Persze versenykörülmények között még nem próbáltuk, de bőven van okunk a bizakodásra. Kicsit fura is, hogy egy hónapig vezettük az autót, de még nem mentünk vele igazán gyors kört – de szombaton majd meglátjuk, hol vannak a határai.”
„A versenyre reális célt tűzünk ki: erős pontszerzést, hogy jól induljon a bajnoki kampány. Lehet, hogy ez visszafogottnak tűnik, pedig nem vagyunk azok, mindössze nem szabad elfelejteni, hogy ez egy nagyon hosszú idény lesz, nincs értelme mindent egy lapra tenni. Nyilván szeretnék győzni Melbourne-ben, de aztán még lesz 19 futam, a pontszerzés a fontos. Ha abban tudatban távozhatok majd Meborune-ből, hogy az autónk elég jó a bajnoki küzdelemhez, az már elég, ilyen egyszerű.”