Számtalan kollégája után a Forma-1-be idén visszatérő Kimi Räikkönen is szereplést vállalt a BBC autós műsorában, a méltán népszerű Top Gearben. A 2007-es világbajnok humorral és bőséges öniróniával kenyerezte le a közönséget.
A műsorvezető, Jeremy Clarkson természetesen azzal kezdte, hogy milyen érzés újra az F1-ben, de Räikkönen nem kerített nagy feneket a dolognak, azt mondta, teljesen természetes az egész, minden ugyanolyan, mint régen.
Clarkson ezután igyekezett tisztázni, hogy melyik csapatnál is versenyez a finn, hiszen tavaly Lotus Renault és Team Lotus néven is indult csapat. Räikkönen az előbbinél, az idénre már egyszerűen Lotusra keresztelt, enstone-i központú, egykori Renault gyári csapatnál indul, de ahogy kiderült, ő sincs teljesen képben.
A műsorvezető megkérdezte, hogy a Lotus Renault-e a csapata, amire Räikkönen azt mondta, hogy igen, ez van írva a kocsira. Aztán leszögezte – helyesen -, hogy a sportkocsigyártó Lotus csak szponzorként van jelen, de amikor a korábbi tulajdonos, a ma már csak motorszállítóként szerepet vállaló Renault is képbe került, előbb nemet, majd igent mondott, végül annyiban hagyta, hogy a járgány a Renault volt üzemében, Enstone-ban készült.
Clarkson nem hagyta ki a finnek, különösen Räikkönen jellegzetes szűkszavúságát sem, amire a pilóta elmondta, hogy lehet bonyolultan meg egyenesen is beszélni, ő az utóbbit szereti, így egyszerűbb. A műsorvezető ezután az aranyköpésekre tért ki, felidézve, amikor 2006-ban a Brazil Nagydíj előtt Michael Schumacher búcsúztatták, de Räikkönen kihagyta, mert ahogy utólag elmondta „szarni volt”. Most sem tagadta a dolgot, bár visszafogottabban fogalmazott, „dolga volt” Schumi ünneplése alatt.
Szóba került egy másik történet is, amikor 2001-ben első F1-es futama előtt fél órával állítólag még aludt, úgy kellett előkeríteni. Räikkönen megerősítette, hogy így történt, annyival indokolt, hogy általában alszik egyet a versenyek előtt, mert szereti az alvást.
A kérdésre, hogy keményen edzett-e a visszatérésre, szerényen annyit mondott, hogy „kicsit többet” edzett, mint előtte, de hozzátette hogy az iszogatásról azért nem mondott le.
Clarkson kiemelte, hogy a Top Gear rejtélyes tesztpilótája, a Stig nagy rajongója Räikkönennek, aki megjegyezte, hogy tetszik neki a fickó, mert nem beszél sokat, pont mint ő, nagyon jól megértették egymást, amikor forgattak. A Stig egy újabb anekdotára is alkalmat adott: a műsorvezető elárulta, hogy a tesztpilóta és Räikkönen egyszer már találkoztak, egy Monacói Nagydíjon egy bárban valaki részegen borult a Stig lábai elé… „Az én voltam!” – mondta nevetve Räikkönen.
A finn köztudottan szeret álnéven, titokban, hobbiból más kategóriákban is versenyezni. 2007-ben, ferraris bemutatkozása előtt egy motorosszán-futamon indult, de ahogy utólag elárulta, a csapatot nem kérdezte meg, biztos, ami biztos. Räikkönen a Lotusnál is hasonlóan nyitott, decemberben megint motorosszánra pattant, de bukott, megsérült. Clarkson megnézte a pilóta csuklóját, amin elég komoly heg maradt, így rákérdezett, hogy eltört-e. Kimi nem cáfolt, azt mondta, hogy „egy kicsit”.
Ahogy minden sztárvendég, Räikkönen is ment egy kört az olcsó autóval, egy Suzuki Lianával a Top Gear tesztpályáján. Azt mondta, egészen tetszett neki a járgány. A körét vizes pályán futotta, eredménye azonban nem lett rossz, befért a top10-be – előtte hét F1-es próbálkozott korábban -, jócskán verte is az egyedüliként hasonlóan nedves körülmények között próbálkozó Mark Webbert.
Räikkönen a Top Gearben