Bernie Ecclestone a múlt héten arról beszélt, hogy a kiscsapatok életképességét talán úgy kellene biztosítani, hogy lehetőségük legyen a nagyoktól autót vásárolni. Ahogy korábban, az ötlet most is megosztja az élcsapatokat.
A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo évek óta lobbizik azért, hogy a vörös autóból harmadik, negyedik darab is a rajtrácsra kerülhessen, most épp a Jarno Trulli távozása miatt kialakult olasz versenyzői vákuum betöltésére ajánlja megoldásként ezt.
„A fő gond az, hogy a fiatal pilóták nem jutnak lehetőséghez. Mondjuk, hogy kerítek három szuperjó olaszt az alsóbb kategóriákból, de mi a következő lépés? Az F1-es autóval nem tesztelhetnek, mert tilos a tesztelés. Ha (Ferrari) 458 GT-be ültetjük őket, az már más munka. De van egy ötletem: adjunk egy előző évi Ferrarit egy kiscspatnak azzal a feltétellel, hogy fiatal olaszt kell versenyeztetniük. Ez nagyszerű lenne…”
A McLaren főnöke, Martin Whitmarsh egészen másképp gondolja, szerinte az F1-be nem illik a kliensautók alkalmazása, ártana a versenynek.
„A mi filozófiánk szerint ez nem lenne jó a sportágnak. A Forma-1 egyik fő jellemzője, az egyik dolog, ami megkülönbözteti más kategóriáktól, az az, hogy itt a csapatok konstruktőrök, mindenki magának építi az autóját, ebből fakad a sokszínűség.”
„Persze ha a szabályok engednénk, akkor megvizsgálnánk a dolgot. Lehet, hogy egy nap szükség lesz erre, hogy egy kiscsapat így maradjon életben vagy épp az új beszállóknak adhatunk valami átmeneti kliensautót. De szerintem jelenleg ez csak a középcsapatokat veszélyeztetné.”
„Egyszerűen vigyáznunk kell ezzel, mert lehet, hogy néhány csapatnak vonzó, de a középcsapatoknak, mint a Williams, a Force India, a Lotus és a többiek, nekik ez fenyegetést jelentene, ha egyes csapatok nagyobb befektetés, hosszú távú elkötelezettség nélkül versenybe szállhatnának velük.”