Változtat korábbi stratégiáján a Pirelli, az olasz gumigyártó idén egymáshoz közelebb álló keverékeket szállít a csapatoknak. Ezzel azt szeretné elérni a Pirelli, hogy az istállók lehetőség szerint ne alkalmazzanak azonos stratégiákat, amire 2011-ben több példa is akadt.
Emellett a 2012-es gumik nagyon érzékenyek arra, hogyan bánnak velük az első körökben, az a pilóta, aki az etapok elején nagyon nyomja, sokkal nagyobb kopásra számíthat. Alan Permane, a Lotus vezető pályamérnöke szerint ezek a tulajdonságok mind izgalmasabb versenyeket és stratégiákat eredményeznek.
„Idén jobb helyzetben vagyunk, mert olyan abroncsaink vannak, amelyek köridő szempontjából nincsenek olyan messze egymástól” – mondta Permane. „Ami a kopást illeti, a gumik szintén közelebb vannak egymáshoz, míg tavaly azonos kopás mellett is nagyon szóródtak a köridők.”
„A kemény keverék kevésbé kopik, így valószínűleg lehet majd stratégiailag használni. 2011-ben fel kellett tenni a lágyakat, majd a keményeket a verseny vége felé, idén színesebbek lehetnek a kidolgozott taktikák.”
Permane szerint is fontos lesz, hogyan bánnak a pilóták a gumikkal az első körökben. „A téli tesztek versenyszimulációiból látszott, hogy az első két-három-négy körben az időeredmények közel azonosak, de aztán a gumik kezdenek elhasználódni. Különösen gyorsan kopnak az abroncsok keményen megnyomott első körök esetén, ilyenekkel teljes etapokat lehet tönkretenni.”
Permane szerint az új gumikhoz való alkalmazkodás részeként a csapatoknak a versenybeállításokra kell fókuszálniuk, ahelyett, hogy egy körre hegyeznék ki a teljesítményt. „A jelenlegi kopási jellemzők alapján azt mondanám, hogy még a jó időmérős pozíció feláldozása árán is érdemes az optimális versenybeállítások megtalálására koncentrálni.”