Mindenki szeretne az idén jó futamokat futni, azonban pár pilótának ez létkérdés. Főleg azoknak, akik eddig alulteljesítettek, akiket folyamatosan elvert a csapattárs, akik még egy utolsó lehetőséget kaptak a sziporkázásra, a fizetős pilóták, akik szeretnék megmutatni, hogy nem csak a pénzük miatt tartanak rájuk igényt és persze az újoncok, akik előtt még nagy jövő állhat. Közülük hat pilótát emelnénk ki.

Michael Schumacher

A hétszeres világbajnok soha többé nem hozhatja már a ferraris években nyújtott teljesítményét, ezt ő is nagyon jól tudja. A Mercedeshez három évre szerződött le, amiből most az utolsót tölti. A múlt idény nem volt túlságosan sikeres a számára, egyetlen egyszer sem sikerült felállnia a dobogóra, és a csapattárs, Nico Rosberg is sokszor végzett előrébb, mint ő, főleg a kvalifikáción. Bár Schumacher az év vége felé jelentős javulást mutatott a futamokon, az idén nehéz dolga lesz, ha fel akarja venni a versenyt az élmenőkkel. Jó hír viszont számára, hogy az autó versenyképesnek tűnik a téli tesztek alapján, a Mercedes szerint a versenyszimulációkból kiderült, hogy közelebb kerültek a Red Bullokhoz.

Romain Grosjean

F1: Bizonyítási kényszer 1
F1: Bizonyítási kényszer 9


A francia pilóta már visszatérőnek számít a Renault csapatában. Grosjean először 2009-ben ülhetett be a menesztett Nelson Piquet helyére az utolsó hét futamra. A Renault (mára Lotus) megtarthatta volna a franciát, de végül úgy döntöttek, hogy Vitalij Petrov szponzorai fontosabbak a számukra, így Romain ülés nélkül maradt. Most azonban fordult a kocka, és ő váltja Petrovot a saját szponzorai miatt, éppen úgy, ahogy ez 2009 végén történt. Grosjean 2011-ben GP2-bajnoki címet is szerzett, bizonyíthatja, hogy a három évvel ezelőtti színtelen beugrás a körülmények és a tapasztalatlanságának következménye volt.

Vitalij Petrov

És ha már szóba került Petrov, neki is van bőven bizonyítani valója. A Lotus Renault GP-vel 2011-ben egy nagyon jó évet futott, még dobogón is állt pontosan egy éve, a szezon első futamán Ausztráliában. Hétszer volt pontszerző, és tizedikként zárta az évet. Itt az idő, hogy megmutassa a világnak, hogy rossz döntés volt a csapattól, hogy menesztették.

Paul di Resta

A skót pilótának a múlt év volt a bemutatkozó éve a Forma-1-ben. Nyolcszor fért be az első tízbe, értékes pontokat gyűjtve a csapatának, a Force Indiának. Habár csapattársa, Adrian Sutil jobb idényt futott, a német elbocsátásában valószínűleg szerepet játszott a bírósági ügye. Szakértők szerint azonban Paul di Resta ígéretes tehetség, és könnyen szerezhet jövőre szerződést valamelyik nagyobb csapatnál, ha most maradandót nyújt. Ha Schumacher távozik, várja a Mercedes. Igaz, ehhez meggyőzően vernie kellene a szintén nagy tehetségnek tartott és hozzá hasonlóan egy szezonnyi tapasztalattal rendelkező új csapattársát, Nico Hülkenberget.

Sergio Perez

Az alig 22 éves pilóta 2011 egyik meglepetésembere volt. A Sauber és a csapattársa, Kamui Kobajasi is a vártnál jobban teljesítettek. Habár a japán a legtöbbször elverte a mexikóit, Perez is sokszor nyújtott kiugró teljesítményt, általában a jó stratégiának köszönhetően.  Nem csoda hát, hogy újabb évre kapott bizalmat a csapatától. Róla is azt rebesgetik, hogy nagy tehetség, és ő is eséllyel pályázhat valamelyik nagycsapat, pontosabban a Ferrari megüresedett ülésére, ha bizonyít.

F1: Bizonyítási kényszer 10


Nico Hülkenberg

Hülkenberg is hasonló cipőben jár, mint Romain Grosjean. A Williams 2010 után menesztette, pedig jó futamokat teljesített. Azonban a Force India 2011-re tartalékossá tette, majd idénre előléptette a németet, lehetőséget adva neki, hogy megmutassa, hogy az ő kirúgása sem volt jogos. Izgalmasnak ígérkezik számára is a 2012-es idény, hiszen remek csatákat vívhat majd di Restával.