Eső várható tehát az első és második szabadedzésre is, ami nem túl jó hír a csapatoknak, mert a meteorológusok szerint a tétre menő napokon, azaz szombaton és vasárnap már igen kicsi az esélye a csapadéknak – a pénteki felkészülési munkának lőttek. A hőmérséklet egyébként végig kellemes lesz, a kora őszi hétvégén 22-24 Celsius fok közötti csúcsértéket jósolnak mindhárom napra.
A jelenlegi állás szerint csapadék nem nehezíti majd az év első futamát, de vasárnap is lesz olyan környezeti tényező, amely kihívást jelent: az Ausztrál Nagydíj helyi idő szerint délután 5 órakor rajtol, a verseny végére már megérkezik a napnyugta („hivatalos” időpontja 19.34). Ha a futam baleset, biztonsági autós szakasz miatt elhúzódik – az Albert Parkban ez elég gyakori – vagy egyszerűen csak beborul, a pilótáknak rendesen mereszteni kell majd a szemüket.
Az F1-ben az előzést segíteni hivatott DRS tavaly az Ausztrál Nagydíjon mutatkozott be, de a versenyen nem szerepelt valami hatékonyan. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a 2011-es tapasztalatok alapján több helyszínen is revideálja a DRS-zónákat idénre, Melbourne is ezek közé tartozik.
Míg tavaly csak a célegyenesben lehetett nyitni a hátsó szárnyat, idén egy detekciós pontú dupla zónát jelöltek ki az Albert Parkban, hasonlóan ahhoz, mint a tavalyi Kanadai Nagydíjon.
Az egy másodperc alatti követési távolságot a 14-es kanyarban mérik majd, a szárny pedig előbb a két kanyarral később kezdődő célegyenesen nyitható, majd az első kanyarkombináció után használható újra. Első pillantásra talán túlzásnak tűnik, de vasárnap derül ki igazán, hogy a FIA-nál sikerült-e megtalálniuk a megfelelő arányt.