A csapatnál azt hangsúlyozták, hogy a nagyrészt vizes körülmények miatt feleslegesnek ítélték a túlzott körözést, hiszen szombattól már száraz idő várható – ezzel együtt a két edzésen végigpróbálták az összes Pirellit – lágy, közepes, átmeneti és teljes esőgumi – és kialakítottak egy jó, bár valószínűleg haszontalan esős beállítási csomagot is.
„Az időjárás miatt nem sokat tudtunk meg ma, de mindenki ugyanígy járt. Az első edzésen kipróbáltunk egy új kormányoszlopot. Megfelelt volna, de tudtuk, hogy amúgy még jobb a rendszer. A kialakított beállítás most már jól működik, bár még eltarthat egy darabig, mire tökéletes lesz és kihozhatjuk belőle a maximumot. Remélhetőleg holnap már jobb lesz az idő és elégedettebbek lehetünk az időmérő után. Ma nem nagyon erőltettem, ha holnap száraz lesz, úgyis többet tudunk meg” – mondta Räikkönen, aki összesen 15 kört ment a kétszer másfél óra alatt.
„A mai nap az időjárásról szólt. Az idénynek ebben a szakaszában még nem dúskálunk a tartalékalkatrészekben, bolondság lett volna kockáztatni, hogy valamit elrontsunk. A hétvége további részét száraznak jósolják, ezért bölcsebb volt most a visszafogottság. Amikor volt értelme pályára lépni, akkor mindkét pilótánk ki is ment, az E20-as pedig sok üzemanyaggal is jól ment a második edzésen” – magyarázta a technikai főnök, James Allison.
„Kiminél van egy alap kormánybeállításunk, de az első edzésen kipróbáltunk valami mást is. Az nem győzte meg igazán, így visszatértünk az alapkonfigurációhoz. Mivel a körülmények nem voltak kedvezőek a pályán, így ezzel nem igazán veszítettünk időt. Romain hátsó felfüggesztése nem működött az elvárások szerint az első edzésen, de a másodikra sikerült azt is kijavítanunk, azonnal elégedett is volt az autóval” – tette hozzá.