A pilóta az első safety caros kör végén bement a bokszba, de közben megelőzött egy másik autót, amit nem lett volna szabad megtennie a pályára felfestett ún. biztonsági autós vonal előtt, még úgy sem, hogy ezzel nem nyert pozíciót. Kovalainennek amúgy sem volt jó napja, hiszen a felfüggesztés meghibásodása miatt ki kellett állni a versenyből.
„Kemény nap, de mindegy, vannak ilyen futamok. A büntetés kicsit szigorú, de ilyen az élet” – írta Twitteren.
A stewardok Felipe Massa és Bruno Senna 47. körben történt összeakadását is megvizsgálták a futamot követően, de végül senkit nem vontak felelősségre miatta, egyszerű versenybalesetnek nyilvánították a történteket. A két brazil sem hibáztatta egymást, a Daniel Ricciardo mögött a 14. helyért folytatott csatában mindössze nem jött ki a lépés.
„Előtte fordultam be a kanyarba, de Bruno jobban kanyarodott, mert én a másik autóval küzdöttem (Ricciardóval). Aztán mindketten bevettük a balkanyart, ő volt kívül, én teljesen belül, még egy kicsit korábban is fordultam, mert nem tudtam, hogy nem próbál-e megelőzni a külső ívről. Ő egy kicsit rám húzott és összeértünk” – magyarázta Massa.
„Szerintem ilyesmi előfordul a versenyen. Én nem csináltam semmi rosszat, belül voltam. Az ő részéről sem történt valami nagy hiba, a futam vége felé jártunk, igyekezett pozíciót szerezni.”
Senna is hasonlóan nyilatkozott: „Próbáltam kívülről megelőzni Felipét a 4-es kanyarban, sajnos nem sikerült, versenybaleset volt. Minden egyes milliméterért harcolunk. Talán ha egy hajszállal lassabb vagyok, épp csak összeérnek a kerekeink és nincs gond, de egy kicsit gyorsabban mentem, az első szárnya összeakadt az első kerekemmel, ennyi a történet.”
A baleset után Massa azonnal kiállt a garázsba, Senna egy javítás után még pár kört, de a légbeömlőkbe jutott törmelékek miatt a motorja melegedni kezdett, így inkább őt is végleg kihívták.